0

سلاح فوق اتمی ما قلم بچه‌های انقلاب است

  • کد خبر : 41366
  • ۲۹ شهریور ۱۳۹۱ - ۹:۵۲

شاعران جوان باید عادت کنند به سیاه مشق کردن در شعر تا بتوانید به شعر مطلوب برسند.

سعید حدادیان در دومین همایش شاعران جوان انقلاب اسلامی گفت: سلاح فوق اتمی ما قلم بچه‌های انقلاب است؛ چراکه یک شعر اگر بتواند حس خوبی را به دنیا مخابره کند بدون شک از صدها تظاهرات تاثیرگذارتر خواهد بود.

به  گزارش خبرنگار مهر، همایش شاعران جوان انقلاب اسلامی با عنوان «دوره آفتابگردان‌ها» عصر روز سه‌شنبه ۲۸ شهریور از سوی موسسه فرهنگی شهرستان ادب در تالار کتابخانه مرکزی انصار تهران برگزار شد.

این مراسم پس از سخنرانی علی‌محمد مودب و رضا اسماعیلی، مصطفی محدثی خراسانی به سخنرانی پرداخت.

محدثی عنوان کرد: این روزها در شهر تهران به خاطر پستی و بلندی‌ها و نیز برج‌هایش، چندان نمی‌توان به انتظار رویت دوردست‌ها بود و آنچنان غبار غفلت همه ما را گرفته که گاه خودمان را نیز در این میان فراموش می‌کنیم.

 وی افزود: این مجموعه و دست‌اندرکاران آن همگی شهرستانی و دهستانی هستند، یعنی طعم دشوار سختی را چشیده‌اند و پس از آن رشد کرده‌اند. من در ۲۱ سال گذشته که با موضوع آموزش شعر به نوجوانان همسو بودم و در این راه کار می‌کردم، شاهد بودم که پس از یک دوره فعالیت درخشان در آموزش و پرورش در سال‌های گذشته این مساله بسیار کمرنگ شده بود و تا به امروز هم ندیده بودم که یک مجموعه فرهنگی با چنین خلوص نیتی به دنبال این موضوع باشد.

در ادامه این مراسم سعید حدادیان مداح اهل بیت(ع) نیز به سخنرانی پرداخت.

وی در سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از مهمترین عناصر شعر در روزگار کنونی ما اندیشه است گفت: اساس کار شاعران انقلاب اسلامی اندیشه‌های تابناکشان بود که امروز چنین معماری قابل اعتنایی را در زمینه شعر به دست آورده‌اند تا جایی که پرچم شعر فلسطین را در سال‌های گذشته شاعران انقلاب اسلامی در تمامی جهان برافراشتند.

حدادیان ادامه داد: کشور ما در طول سال با مناسبت‌ها و رویدادهای متعدد و متفاوتی در صحنه داخلی و بین‌المللی مواجه می‌شود و این موضوع ما را بر آن می‌دارد که درباره عنصر اندیشه در شعر بیش از پیش تمرکز کنیم و بر همین اساس وقتی اتفاقی مثل هتک حرکت به ساحت پیامبر اکرم(ص) رخ می‌دهد نباید نسبت به شعر بی‌تفاوت بود.

حدادیان ادامه داد: اگر شاعران به عنصر شعر مسلط باشند و در کنار آن با فرم و ساختار شعری نیز آشنایی به دست آورند، آنگاه کافی است که جرقه‌ای زده شود تا خیال شاعرانه او پرورش یابد.

این مداح اهل بیت(ع) در ادامه با بیان اینکه نمی‌توان بی‌تفاوتی را برای شعر و شاعر تجویز کرد گفت: تحلیل ما این است که بیداری اسلامی در سال‌های اخیر به جایی رسیده است که برای انتقام گرفتن از اسلام تلاش فراوانی در حال انجام است و برای این منظور شخص پیامبر اکرم(ص) مورد هدف قرار گرفته و اگر بیداری اسلامی رخ نداده بود کسی به خود جرات چنین کاری را نمی‌داد. غرب بدون تعارف کار فرهنگی کرده و با اندیشه حساسیت‌های ما را پیدا کرده و دست روی آن گذاشته است.

وی افزود: رسول اکرم به عالم آمدند تا از بیداری اسلامی دفاع کنند همانطور که بازگشت استخوان‌های شهدای دفاع مقدس هر از گاهی رجعت را دوباره به یاد ما می‌آورند. امروز رسول اکرم از خود برای این موضوع مایه گذاشته است و باید نگاه کنیم که ما از خود در این زمینه چه مایه‌ای گذاشتیم و آیا به تعبیر رهبر انقلاب از حیثیت شاعرانگی‌مان برای دفاع از انقلاب و محتوای آن استفاده کرده‌ایم یا نه.

حدادیان افزود: دشمن به اشتباه دنبال این است که بگوید ما به دنبال سلاح اتمی هستیم. این همایش و موسسه شهرستان ادب آمد تا بگوید سلاح فوق اتمی ما قلم و قدرت بچه‌های انقلاب است چرا که یک شعر اگر قابل ترجمه باشد و بتواند حس خوبی را با خود به دنیا مخابره کند بدون شک از صدها تظاهرات تاثیرپذیری بیشتری خواهد داشت.

وی در ادامه به موضوع زبان و قدرت بیان در شعر اشاره کرد و گفت: در گذشته فی‌البداهه شعر گفتن در مجالس هنر بود و امروز هم لازم است که این موضوع احیا شود. از سوی دیگر این شاعر جوان انقلاب است که باید با تمرین، هر شب شعری بسراید تا در نهایت از میان آنها یک اثر با فرم و قالب مناسب بیرون آید. شاعران جوان باید عادت کنند به سیاه مشق کردن در شعر تا بتوانید به شعر مطلوب برسند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=41366

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر