3

تقویت اصول نظارتی بانک‌ها در فرایند اعطای تسهیلات بانکی است

  • کد خبر : 41487
  • ۳۰ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۹

یحیی آل‌آسحاق ـ رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران ـ در مراسم افتتاحیه‌ این اجلاس که به مدت دو روز در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا‌وسیما برگزار می شوداظهار کرد: نظام بانکی و صنعت بانکداری در ایران روبه‌ رشد است و باید برنامه‌ریزی‌های درستی در این زمینه انجام شود. وی با بیان این‌که آینده‌نگری […]

یحیی آل‌آسحاق ـ رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران ـ در مراسم افتتاحیه‌ این اجلاس که به مدت دو روز در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا‌وسیما برگزار می شوداظهار کرد: نظام بانکی و صنعت بانکداری در ایران روبه‌ رشد است و باید برنامه‌ریزی‌های درستی در این زمینه انجام شود.

وی با بیان این‌که آینده‌نگری یکی از موضوعاتی است که در حوزه‌ بانکداری باید بسیار مورد توجه قرار گیرد، گفت: اگر ندانیم رشته بانکداری و نظام بانکی در جهان به کدامین سمت در حال حرکت است حتما با تدوین استراتژی‌هایمان نمی‌توانیم به اهدافمان برسیم.

آل‌اسحاق با بیان این‌که بانک بدون ارتباط منطقه‌ جهانی نمی‌تواند به فعالیت‌هایش درست عمل کند، گفت: یکی از نقاط مهم توجه به زمان و استفاده بهینه از آن است که عدم توجه به آن خسران بزرگی را به همراه خواهد داشت و نکته‌ بعدی توجه به سایبر و مسائل فن‌آوری و تکنولوژی‌ها و نوآوری‌هاست و البته این موضوع باید با توجه به مسائل و قوانین بومی و فرهنگ خودمان انجام شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در ادامه با طرح این پرسش که اگر نداریم استراتژی عادی نظام بانکی جهانی چیست چگونه می‌توانیم امورمان را تنظیم کنیم؟ گفت: نظام بانکی بعد از جنگ جهانی دوم از یک رشد و توسعه‌ بزرگی برخوردار بوده و در حال حرکت است البته افت و خیز‌ها و چالش‌هایی را داشته ولی در حال حرکت جدی است و ریشه‌ این حرکت مبتنی بر نظریات علمی و تجربی به این موضوع بر می‌گردد و آن توجه به حجم نقدینگی و نرخ سود است و از سوی دیگر چگونگی ایجاد تعادل بین این دو موضوع نخ تسبیح حرکت‌های بانکی است.

وی در این مراسم با بیان این‌که با توجه به دیدگاه‌های علمی و نظریات کلاسیک سیاست بهینه‌ پولی را این‌گونه تعریف می‌کنند که سیاستی است که بتواند رابطه قانونمند بین پیش‌بینی رشد اقتصادی و نقدینگی ایجاد کند و در واقع می‌توان گفت در این بحث پیش‌بینی رشد اقتصادی رابطه هماهنگ و مناسبی با وضعیت نقدینگی دارد.

آل‌اسحاق با بیان این‌که ما در زمینه نظام بانکداری اسلامی طرحی نودرانداختیم و طرح تحول بانکی آماده است بنابراین به مجلس می‌رود، گفت: رعایت انضباط بر سیاست‌های پولی در راستای مهار تورم یکی از موضوعات مهم است و یکی‌دیگر از موضوعات مهم اصلاح قوانین پولی و بانکی است و همه ما می‌دانیم که عدم استقلال بانک مرکزی آثار و تبعات خوبی ندارد، بنابراین بانک مرکزی باید مستقل باشد و بانک مرکزی ابزار خزانه‌دار دولت نیست.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران همچنین اظهار کرد: تقویت اصول نظارتی بانک‌ها در فرایند اعطای تسهیلات بانکی و پرداختن به مدیریت نقدینگی، مدیریت ریسک و مدیریت مطالبات معوقه از موضوعات مهم است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=41487

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر