1

برخورد مجلس با رئیس جمهور بر اساس مطامع سیاسی بود

  • کد خبر : 4290
  • ۱۲ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۳

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به لزوم اخلاق‌مداری میان مسئولان و رعایت اخلاق سیاسی در کشور، اظهار داشت: مسئله اخلاق سیاسی مربوط به یک جریان ارتباطاتی است و جزء مقوله فرهنگ ارتباطات قلمداد می‌شود لذا مشکل اصلی در اخلاق سیاسی مربوط به برخوردها و موضع‌گیری‌های سیاسی نیست بلکه مربوط به فرهنگ […]

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به لزوم اخلاق‌مداری میان مسئولان و رعایت اخلاق سیاسی در کشور، اظهار داشت: مسئله اخلاق سیاسی مربوط به یک جریان ارتباطاتی است و جزء مقوله فرهنگ ارتباطات قلمداد می‌شود لذا مشکل اصلی در اخلاق سیاسی مربوط به برخوردها و موضع‌گیری‌های سیاسی نیست بلکه مربوط به فرهنگ ارتباطات است. افق فارس:برخی تعاملات موجود براساس منافع اقتصادی و مطامع سیاسی و اجتماعی است

وی ادامه داد: فرهنگ ارتباطات ما به دلیل اشکالاتی که دارد موجب شده است نتوانیم اصول دینی و اسلامی را در اخلاق سیاسی رعایت کنیم بنابراین اگر فرهنگ ارتباطات ما برای خدا با یکدیگر برقرار شود، هیچ‌گاه در اخلاق سیاسی دچار مشکل نمی‌شویم.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: وقتی فرهنگ کار برای خدا در ارتباطا‌ت‌مان حاکم نیست و این موضوع براساس لابی‌ها و مبتنی بر منافع اقتصادی و سیاسی پیش می‌رود، طبیعی است نتوانیم مراتب اخلاق سیاسی را رعایت کرده، و از حدود آن تجاوز ‌کنیم.

وی با بیان اینکه: “ارتباطات ما با یکدیگر در مسیر خدا قرار ندارد “، اظهار داشت: اگر در مسیر خدا، احیای دین و ارزش‌های دینی وارد تعاملات اجتماعی شویم، هیچ‌گاه در اخلاق سیاسی با هم برخورد نکرده دچار برخورد غیراخلاقی نمی‌شویم.

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: در حال حاضر برخی تعاملات موجود براساس منافع اقتصادی و مطامع سیاسی و اجتماعی است و از این‌رو نوعی زد و بند در رفتارها دیده می‌شود بنابراین به محض اینکه منافع افراد اقتضا کند، با هم برخورد می‌کنند.

* برخورد مجلس با رئیس جمهور بر اساس مطامع سیاسی بود

وی بر همین اساس با تاکید بر اینکه برخوردی که در مجلس با رئیس جمهور صورت گرفت به هیچ عنوان مبنای تکلیف شرعی و ارتباطات دینی نداشت، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور براساس مبنای خود اقدامی انجام داده و نمایندگان نیز دارای یک‌سری تمایلات سیاسی هستند لذا وقتی دیدند زمینه برای برخورد با رئیس جمهور در جهت منافع‌شان مهیاست، با وی برخورد کردند.

وی افزود: آن برخورد با رئیس جمهور در مجلس هرگز با انگیزه دینی صورت نگرفت و هیچ‌کدام از آن نمایندگان بر اساس تکلیف شرعی، نهی از منکر یا مسئله دینی برخورد نکردند و فقط براساس مسائل جریانی و سیاسی اقدام کردند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه به افرادی که تعاملات اجتماعی‌شان براساس منافع سیاسی است، نمی‌توان گفت اصول اخلاقی را در ارتباطات سیاسی رعایت کنید، متذکر شد: ریشه بداخلاقی سیاسی در فرهنگ ارتباطات قرار دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: اگر فرهنگ ارتباطات بر اساس روابط دینی و بندگی، اشتراک در عبودیت پروردگار و احیای دین خدا برقرار نشود، مبنای خود را منافع سیاسی و اقتصادی و لابی‌های اجتماعی قرار می‌دهیم لذا در چنین رابطه‌ای هر نوع برخوردی ممکن است صورت گیرد.

وی با اشاره به پیامدهای بداخلاقی سیاسی در جامعه، عنوان کرد: مهمترین ضربه این بی‌اخلاقی‌های سیاسی ملتهب کردن مردم، ناامیدی از نظام و دلواپسی آنهاست و از سوی دیگر سایر ملل اسلامی که به جمهوری اسلامی به عنوان الگو چشم دوخته‌اند، دچار ناامیدی می‌شوند.

آیت‌الله علم‌الهدی در خصوص راهکار برون‌رفت از فضای موجود بی‌اخلاقی سیاسی در کشور، اظهار داشت: اصلاح فرهنگ ارتباطات مهمترین عملکرد در این زمینه است و مبانی فرمایشات مقام معظم رهبری نیز همین موضوع است که باید برای خدا و در راه خدا با هم ارتباط داشته باشیم.

امام جمعه مشهد با ارزیابی فضای اخلاقی در سیاست کشور، خاطرنشان کرد: اگر جامعه خود را با سایر جوامع مقایسه کنیم، ما در مسائل اخلاق سیاسی پیشرفته‌تر هستیم چرا که در دیگر جوامع الحاد محض و مادی‌ گرایی وجود دارد لذا بی‌اخلاقی‌ آنها بسیار رذیلانه‌تر است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=4290

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر