1

برخی مسئولان دغدغه معیشیت مردم را ندارند

  • کد خبر : 43255
  • ۲۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۸

بدون توجه به تولید ملی، اقتصاد مقاومتی معنا ندارد و مجلس شورای اسلامی باید قوانین مورد نیاز در خصوص اقتصاد مقاومتی را به تصویب برساند.

افق(ofoghnews.ir): معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه قوانین و مقرراتی که سبب سوء استفاده مفسدان از آنها شده است، حتما باید اصلاح شود، گفت: اگر این منافذ موجود در قوانین و مقررات اصلاح نشود، احتمال اختلاس دیگری نیز وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضائیه که در تماس تلفنی در برنامه شب گذشته «دیروز، امروز، فردا» سخن می‌گفت با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای کشور است، گفت: قوای سه گانه و همه اجزای حکومت برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید تعامل و همکاری داشته باشند و در این راستا از بخشی نگری صرف نظر شود و به مسئله اصلی کشور بپردازند و مسائل اصلی را به مسائل فرعی و مسائل فرعی را تبدیل به مسائل اصلی نکنند.

*برخی مسئولان دغدغه معیشیت مردم را ندارند

وی با بیان اینکه اقتصاد و معیشت باید دغدغه همه اجزای نظام باشد، گفت: متاسفانه این موضوع دغدغه برخی از مسئولان نشده است و این ضرورت است که انگیزه و اندیشه همه مسئولان سمت و سوی اقتصادی و تولید ملی به خود بگیرد.

معاون اول قوه قضائیه افزود: بدون توجه به تولید ملی، اقتصاد مقاومتی معنا ندارد و مجلس شورای اسلامی باید قوانین مورد نیاز در خصوص اقتصاد مقاومتی را به تصویب برساند.

رئیسی در پاسخ به این پرسش که آیا قوه قضائیه در راستای اقتصاد مقاومتی گام برداشته است یا خیر، گفت که قوه قضائیه کمیته‌ای را با محوریت شعار امسال و با شرکت همه اجزای مسئول تشکیل داده و کارهای اساسی برای حمایت از کار و سرمایه و تولید ملی را بررسی می‌کنند.

*دفتری در سازمان بازررسی کل کشور برای بررسی مشکلات سرمایه گذران فعال شده است

وی ادامه داد: در حمایت از سرمایه و تولید ملی ما دفتری در سازمان بازرسی کل کشور فعال کرده‌ایم که اگر سرمایه‌ گذاران و کارآفرینان با مشکلی مواجه شدند، این سازمان می‌تواند این قضایا را دنبال کند.

*مبارزه با مفسدان اقتصادی پیش‌نیاز اقتصاد مقاومتی است

معاون اول قوه قضائیه با تاکید بر اینکه مبارزه با مفسدان اقتصادی پیش نیاز اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: امنیت اقتصادی بدون مبارزه اقتصادی معنا ندارد و مقام معظم رهبری نیز در این راستا منشوری را دارند که جامع است که وظیفه هر سه قوه در آن تعیین شده و مشکلات و موانع نیز در آن منشور ذکر شده است.

رئیسی اضافه کرد: در فرمان هشت ماده‌ای یک سری کارها که حتما باید در آنها اصلاح بسترها و زمینه‌ها برای فساد صورت بگیرد، آورده شده است.

*منافذ موجود در قوانین و مقررات که سبب سوء استفاده مفسدان اقتصادی شده اصلاح شود

وی با بیان اینکه قوانین و مقرراتی که سبب سوء استفاده مفسدان از آنها شده است، حتما باید اصلاح شود، گفت: اگر این منافذ موجود در قوانین و مقررات اصلاح نشود، احتمال اختلاس دیگری نیز وجود دارد.

معاون اول قوه قضائیه در پایان اظهار داشت: ما باید در تحقق اقتصاد مقاومتی قرارگاهی را فعال کنیم که همه هدف‌های دشمن را ابتدا شناسایی و سپس در جهت خنثی کردن آن عمل کند.

فارس

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=43255

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر