2

یک کلیسا در فرانسه به مسجد تبدیل می شود

  • کد خبر : 43445
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۳

یک کلیسای کاتولیک در« شر» فرانسه به خاطر حضور اندک مردم و مشکلاتی مالی به مسلمانان فروخته شد و قرار است که این کلیسا به مسجد تبدیل شود.

اگر ما توانایی مالی داشتیم کلیسا را حفظ می کردیم. انتظار می رود، مبلغی که از فروش کلیسا به دست خواهد آمد، برای بازسازی و ترمیم کلیساهای دیگر درنظر گرفته شود.

حضور اندک مردم در کلیسای سنت ایلوای شهر فرزون در شهرستان شر فرانسه و مشکلاتی مالی که این قلمرو اسقف نشین شاهد آن بود، مسئولان امر را مجبور کرد که به انتخاب سختی دست بزند، به همین دلیل آنها اقدام به فروش این کلیسا کردند.تصمیم فروش این کلیسا با استقبال و توجه جمعیت مسلمان مراکشی همراه بود، به طوری که این جمعیت پس از اطلاع از فروش این کلیسا، پیشنهاد خرید آن را به مسئولان امر داد.

پس از یکسال رایزنی و گفتگو دراین باره، مسئولان امر با تصمیم فروش این کلیسا به مسلمانان موافقت کردند. این کلیسای کاتولیک در منطقه ای قرار دارد که بیشترین ساکنان آن را ترک ها و مراکشی ها تشکیل می دهند. این کلیسا که گنجایش ۲۰۰ نمازگزار را دارد، قرار است به مسجد تبدیل شود.

مسئولان این شهر فرانسوی درباره این تصمیم که بحث و جدلهای فراوانی برانگیخته است، گفتند: این تصمیم به استقبال کم مردم از کلیسا بر می گردد، تعداد این افراد از ۲۰ نفر تجاوز نمی کرد، علاوه بر این نیز مشکلات مالی نیز مزید برعلت بود، به همین دلیل ما تصمیم به فروش آن گرفتیم.

آنها افزودند: اگر ما توانایی مالی داشتیم کلیسا را حفظ می کردیم. انتظار می رود، مبلغی که از فروش کلیسا به دست خواهد آمد، برای بازسازی و ترمیم کلیساهای دیگر درنظر گرفته شود.

شبستان
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=43445

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر