2

«آزادی بیان وارد دوره تیره و تاریکی شده است»

  • کد خبر : 43600
  • ۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۹:۵۹

از نظر من این مساله زیاد عجیب نیست. موضوع کهنه و قدیمی «آزادی بیان و تحمل مخالفان» در اروپا به شدت رو به زوال و انحطاط است.

موضوع کهنه و قدیمی «آزادی بیان و تحمل مخالفان» در اروپا به شدت رو به زوال و انحطاط است. این مساله در انگلیس کاملا از بین رفته است. ما در یک دوره بسیار تیره و تاریک زندگی می‌کنیم و این مساله در حال حاضر شکل رسمی به خود گرفته است.»

گیلعاد آتزمون، نویسنده انگلیسی
یک نویسنده انگلیسی به پرس تی‌وی می‌گوید دستور توقف پخش شبکه‌های ایرانی از سوی کمیسیون اروپا نشانه ورود آزادی بیان به دوره‌ای تیره و تاریک است.

شرکت خدمات ماهواره‌ای اروپا (یوتل‌ست) اعلام کرد به دنبال دستور کمیسیون اروپا، پخش چندین شبکه ماهواره‌ای ایران را متوقف کرده است.یوتل‌ست به شرکت به شرکت آرکیوا، سرویس دهنده پخش ماهواره‌ای هاتبرد دستور داد که از روز دوشنبه (۲۴ مهر، ۱۵ اکتبر) فرکانسی را که این شبکه ها روی آن پخش می شدند، قطع کند.

آرکیوا در یک رایانامه جداگانه که به شبکه پرس‌تی‌وی فرستاد اعلام کرد شورای اتحادیه اروپا این تصمیم را گرفته است.

از سوی دیگر، گری فالوز، رئیس روابط عمومی شرکت آرکیوا به پرس تی‌وی گفت در پی تشدید تحریم‌های شورای اتحادیه اروپا و درخواست‌های مکرر شرکت خدمات ماهواره‌ای فرانسه (یوتل‌ست) مبنی بر قطع دائمی برنامه‌های شبکه سحر ۱ که از سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود، پخش برنامه‌های سازمان صدا و سیمای ایران از ماهواره یوتل‌ست هاتبرد خاتمه یافته است.

شبکه‌های ایرانی که پخش آن‌ها متوقف شده است پرس تی‌وی، العالم، جام جام ۱ و ۲، سحر ۱ و ۲، شبکه خبر جمهوری اسلامی ایران، شبکه قرآن و شبکه عربی زبان الکوثر را شامل می‌شود.

پرس تی‌وی برای بررسی بیش‌تر این مساله با گیلعاد آتزمون، نویسنده انگلیسی مصاحبه‌ای انجام داده است که برگردان آن را در ادامه می‌خوانید.

پرس تی‌وی: ابتدا لطفا بفرمایید چه واکنشی به این مساله نشان می‌دهید؟

آتزمون: از نظر من این مساله زیاد عجیب نیست. موضوع کهنه و قدیمی «آزادی بیان و تحمل مخالفان» در اروپا به شدت رو به زوال و انحطاط است. این مساله در انگلیس کاملا از بین رفته است. ما در یک دوره بسیار تیره و تاریک زندگی می‌کنیم و این مساله در حال حاضر شکل رسمی به خود گرفته است.

پرس تی‌وی: با توجه به این‌که جایزه صلح نوبل به تازگی به اتحادیه اروپا اعطا شد و همچنین تناقض‌های متعددی که در این زمینه شاهد هستیم این مساله را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

آتزمون: این مساله فقط ثابت می‌کند که موضوع جایزه نوبل چقدر مضحک و مسخره است. مساله اعطای جایزه صلح نوبل به طور کلی بسیار گمراه کننده است اما این، موضوع واقعی نیست.

مساله این است که ما در این کشور زندگی می‌کنیم و شاهد این هستیم که ابتدایی‌ترین حقوق‌مان نیز در حال حاضر در معرض خطر قرار دارد. غرب چند دهه با پرداختن به مساله حقوق بشر به خود افتخار کرد اما در حال حاضر به وضوح شاهد لحظه مهم عقبگرد در این زمینه هستیم.
و واقعا عجیب است که اروپایی‌ها هم در حال حاضر در این زمینه سکوت اختیار کردند. یکی از دلایل این سکوت این است که آن‌ها با آشفتگی مالی مواجهند بنابراین احتمالا بیش‌تر نگران کسب یک درآمد بخور و نمیر هستند.

فکر می‌کنم مهم‌ترین مساله از نظر فردی که در زمینه تحلیل و رصد لابی‌‌های یهودی در سراسر جهان تخصص دارد این است که برای معرفی و شناسایی این لابی‌ها که برای دستیابی به این‌‍‌گونه تدابیر اعمال فشار می‌کنند تلاش کند. به نظر من دست‌کم در انگلیس همان‌طور که مستحضرید و به اثبات هم رسیده مشخص است که این لابی یهودی است که برای ساکت کردن پرس تی‌وی فشار می‌آورد.

گمان می‌کنم که در اتحادیه اروپا هم شرایط بسیار مشابهی وجود دارد.

پرس تی‌وی: آقای آتزمون، دقیقا به چه علت این حملات به حقوق بشر از جمله آزادی بیان، آزادی ابراز عقیده و مواردی از این دست را شاهد هستیم؟

آتزمون: به دلیل این‌که آزادی ابراز نظر یعنی بیان آزادانه افکار، احساسات و مشاهدات.

در حال حاضر این مساله واضح است که کشوری که من در آن زندگی می‌کنم یعنی انگلیس بیش از یک دهه است به یک جنگ غیر قانونی وارد شده که به کشته شدن بیش از یک میلیون عراقی منجر شده است.

وضعیت افغانستان هم بسیار اسفناک است.

بی‌تردید نحوه پرداختن پرس تی‌وی به رویدادهای گوناگون و دست‌کم مسائل مربوط به فلسطین، عراق و افغانستان را در انگلیس مشاهده نمی‌کنیم چرا که این مساله در واقع با تمامی ادعاهای دولت انگلیس تناقض دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=43600

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر