1

مجلس آمادگی دارد بودجه وزارت بهداشت را در سال ۹۲ افزایش دهد

  • کد خبر : 45166
  • ۱۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۲

هم اکنون در مسائل بهداشتی و زیست محیطی دچار کاستی های جدی هستیم و لازم است مجلس برای رفع آنها در مسئله بودجه توجه جدی تری داشته باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مجلس آمادگی دارد بودجه وزارت بهداشت را در سال ۹۲ افزایش دهد.

دکتر علاء الدین بروجردی با حضور در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها اظهار داشت: مسئله سلامت یک مسئله اساسی است و مجلس آماده است در زمان تصویب بودجه سالیانه دولت که بزودی به مجلس ارائه می شود برای بودجه وزارت بهداشت افزایش و ارتقای لارم را برای ارتقای سلامت مردم و جامعه در نظر بگیرد.

وی ادامه داد: واقعیت این است که یکی از مسائلی که با افکار عمومی مردم گره خورده است مسئله سلامت است. بنابراین باید بودجه لازم برای مسائل دارو و درمان و بهداشت مردم را جدی گرفت و فضای مجلس نیز در این ارتباط مثبت است.

بروجردی اظهار داشت: البته در کلان برنامه ریزی ها باید به بهداشت و پیشگیری بیش از درمان اهمیت داد. هم اکنون در مسائل بهداشتی و زیست محیطی دچار کاستی های جدی هستیم و لازم است مجلس برای رفع آنها در مسئله بودجه توجه جدی تری داشته باشد.

وی گفت: هزینه های درمان در مناطق محروم که از بهداشت کمتری برخوردارند به صورت میلیاردی افزایش می یابد، بنابراین خوب است به پیشگیری از این هزینه ها توجه کنیم.

این نماینده مجلس اضافه کرد: متاسفانه مشاهده می شود برخی از مردم در زمینه بهداشت روان و جان خود توجه کافی ندارند و فست فود یا غذاهایی از این دست که مشکل آفرین است استفاده می کنند، لذا لازم است در این زمینه ها فرهنگ سازی کنیم.

وی با ذکر مثالی از اروپا گفت: در بازار اروپا میوه هایی که سم زدایی شده و در تولید آنها کود شیمیایی کمتری استفاده شده است گران تر عرضه می شود چرا که به سلامت توجه می شود. باید چنین فرهنگی در کشور ما هم رشد کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=45166

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر