2

شهادت تهرانی‌مقدم به دست عوامل بیگانه انجام نشد

  • کد خبر : 46105
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۶

فرمانده سابق سپاه گفت: شهادت تهرانی‌مقدم و همکارانش حادثه غم‌باری بود و عوامل و نفوذی‌های بیگانگان در این حادثه هیچ نقشی نداشتند.

سردار سرلشگر رحیم صفوی در حاشیه مراسم اولین سالگرد شهادت سردار تهرانی‌مقدم در جمع خبرنگاران گفت: این حادثه قابل بررسی است و نباید اجازه داد ‌چنین حوادثی جوانان خردمند و دانشمندان‌مان را از ما بگیرند به بیان دیگر این‌گونه بی‌احتیاطی‌ها نباید باعث ضایعات ملی شود.

وی با اشاره به سوابق اجرایی و اخلاقی شهید تهرانی‌مقدم، گفت: شهید تهرانی‌مقدم آموزش‌های موشکی دوربرد را در سوریه دید و بعد به اتفاق همکارانش در وزارت سپاه شروع به ساخت و تولید موشک‌های اسکاد B و بعد اسکاد C با برد ۳۰۰ کیلومتر کرد و بعد در نیروی هوافضای سپاه با کمک وزارت سپاه و پس از آن وزارت دفاع برد موشکی ایران را به دو هزار کیلومتر رساند و در حقیقت پس از وزارت دفاع و محسن رفیق‌دوست می‌توان سردار شهید سرلشکر پاسدار دکتر تهرانی‌مقدم را پدر موشکی ایران نام نهاد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا افزود: ایشان هم از نظر عملکرد یک عملکرد ممتاز داشت و هم از نظر خصوصیات اخلاقی، رفتاری و اندیشه در سطح خوبی بود.

وی افزود: شهید تهرانی مقدم از نظر فکر و اندیشه در سطح بلندی بود و پیشتر از زمان فکر می‌کرد. کلمه‌ای که مقام معظم رهبری درباره شهید تهرانی مقدم به کار بردند واقعا در شان ایشان بود. ایشان به واقع یک دانشمند بود، از نظر تواضع با اینکه تحصیلات عالی داشت و یک فرمانده بود، ولی نسبت به مستضعفان و بسیجیان بسیار با احترام رفتار می‌کرد.

صفوی افزود:‌ از نظر سازماندهی حقیقتا قدرت سازماندهی امور را داشت و خودش از کل به جزء و از جزء به کل می‌رسید به بیان دیگر از جزئی‌ترین مباحث تا مباحث استراتژیک را مدیریت می‌کرد.

ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=46105

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر