2

اقدامات فرهنگی مقدم بر اقدامات انتظامی است

  • کد خبر : 46109
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۱

اگر سبک و شیوه زندگی منطبق با ارزش‌های اسلامی و دینی تغییر یابد در جامعه شاهد تحول و تمدن اسلامی خواهیم بود و مشکلات و چالش‌های کمتری را نیز خواهیم داشت.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در نشست بررسی راهکارهای حفظ ثبات و امنیت کشور که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد، با تاکید بر تغییر سبک زندگی مطابق با ارزش‌های اسلامی و فرمایشات رهبر معظم انقلاب، افزود: سبک زندگی با شیوه‌های غربی ترویج کننده عدم قناعت، سیری‌ناپذیری، کام‌روایی، بی‌قیدی و فقدان پایبندی به ارزش‌های اسلامی را در جامعه به دنبال دارد که در شان جامعه اسلامی نیست.

وی ادامه داد: اگر سبک و شیوه زندگی منطبق با ارزش‌های اسلامی و دینی تغییر یابد در جامعه شاهد تحول و تمدن اسلامی خواهیم بود و مشکلات و چالش‌های کمتری را نیز خواهیم داشت.

فرمانده نیروی انتظامی، پخش برنامه‌های ماهواره‌ایی را از ابزارهای مهم دشمن در تغییر سبک زندگی عنوان‌کرد و گفت: این برنامه‌ها در ابتدا خود را همگام با ذائقه ایرانی و اسلامی هماهنگ می‌سازند و در آخر فرهنگ دینی را تحت الشعاع قرار می‌دهند.

 

اقدامات فرهنگی مقدم بر اقدامات انتظامی است

احمدی مقدم، اقدامات فرهنگی را مقدم بر اقدامات انتظامی دانست و افزود: برای تحقق امنیت مطابق با شرایط اقدامات فرهنگی و انتظامی صورت می گیرد اما در این خصوص اولویت با اقدامات فرهنگی است.

وی تاکید کرد: موقعیت‌سنجی، توسعه نیروی انسانی، همگام شدن با دانش روز و ارتقای آموزش از اهداف نیروی انتظامی در توسعه زیر ساخت‌های امنیتی و فرهنگی است.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه این نشست، با اشاره به اینکه دغدغه‌های نیروی انتظامی و حوزه‌های علمیه مشترک است، در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت اقتصادی گفت: بی‌شک دشمن تحریم‌ها را برای از میان بردن بنیه اقتصادی ایران به کار گرفته است.

احمدی‌مقدم افزود: توان تامین اقلام اساسی در ایران را داریم و باید با کنترل واردات و تقویت اقتصاد مقاومتی در ایران نه به معنای ریاضت خود را در برابر بحران آماده کنیم.

 

طرح هدفمندی یارانه‌ها، واردات بنزین را کنترل کرد

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود، هدفمندی یارانه‌ها را طرح بزرگ اقتصادی عنوان‌کرد و گفت: سهمیه بندی بنزین در این طرح واردات بنزین را کنترل اساسی کرد که نقش بسیار مثبتی در توسعه زیر ساخت‌های اقتصادی داشت.

احمدی‌مقدم ادامه داد: دشمن بر نقطه آسیب‌پذیر و حساس ایران تمرکز می‌کند، بنابراین باید آسیب‌های اقتصادی شناسایی شود تا مشکلات موجود رفع شود.

وی افزود: با کاهش میزان مصرف، افزایش تولید و ایجاد بسترهای صادراتی می‌توان شرایط اقتصادی امروز را مدیریت کرد.

فرمانده نیروی انتظامی، اختلافات موجود در شرایط فعلی را از عوامل ایجاد مشکلات در جامعه عنوان‌کرد و گفت: دشمن در برنامه‌ها و توطئه‌های طراحی شده هدفی بزرگ همچون ایجاد اختلاف را دنبال می کند که اگر جامعه به سمت اختلاف حرکت کند، باعث خرسندی دشمن می‌شود.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه توطئه اقتصادی دشمن علیه ایران، فتنه‌ای جدید نیست، تصریح‌کرد: دشمن از ابتدای انقلاب اسلامی ایران با شیوه‌های مختلف برای نابودی اهداف و آرمان‌های ما تلاش کرده و در شرایط کنونی نباید با دامن زدن به اختلافات اجازه پیروزی دشمن در این عرصه را بدهیم.

فرمانده نیروی انتظامی، در پاسخ به سوالی در خصوص تشکیل پلیس اقتصادی، گفت: یکی از وظایف مهم پلیس برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی است اما تشکیل پلیس اقتصادی کار درستی نیست.

به گزارش ایسنا، احمدی‌مقدم همچنین در خصوص سوالی مبنی بر استفاده از سگ در کشفیات موادمخدر پاسخ‌داد: در حال حاضر سگ‌های تربیت شده یکی از ابزارهای مهم نیروی انتظامی در کشفیات موادمخدر به شمار می‌رود که با حفظ شئونات اسلامی کشف صد در صدی بالغ بر ۴۰ هزار تن موادمخدر در سال صورت می گیرد.

ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=46109

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر