1

رونمایی از سامانه‌های موشکی “یا زهرای ۳” و “قادر” در رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۴

  • کد خبر : 46395
  • ۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۳

اسماعیلی گفت: سامانه موشکی ارتفاع پایین یا زهرای ۳ کاملا بومی و ایرانی است و متناسب با نیازهای داخلی طراحی و تولید شده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء، از رونمایی سامانه‌های موشکی “یا زهرای ۳” و “قادر” در رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۴ خبر داد.

امیر فرزاد اسماعیلی با اعلام این خبر اظهار داشت: سامانه موشکی ارتفاع پایین یا زهرای ۳ کاملا بومی و ایرانی است و متناسب با نیازهای داخلی طراحی و تولید شده است.

وی افزود: این سامانه در زمان کوتاهی طراحی و تولید شد و در رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۴ تنها تست تحقیقاتی ندارد، بلکه به عنوانی بازوی دفاعی، پدافند هوایی ارتش روی آن حساب می‌کند.

اسماعیلی متحرک بودن این سامانه و امکان استقرار آن در شرایط جوی و سرزمینی مختلف را از ویژگی‌های سامانه موشکی یا زهرای ۳ عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، اسماعیلی درباره سامانه‌های موشکی ارتفاع متوسط با این توضیح که پدافند هوایی در گذشته سامانه موشکی هاگ را داشت، گفت: این سامانه بهینه‌سازی و بومی‌سازی شده است و میزان کشف سامانه‌های موشکی هاگ‌ ما با آنچه قبل از انقلاب وارد شده بود، یکی نیست و طبیعتا نوع درگیری آن نیز متفاوت است.

وی افزود: سامانه موشکی مرصاد نیز یک سامانه پیشرفته برد متوسط است که در این رزمایش تست خواهد شد، البته این سامانه با سامانه موشکی مرصاد که سال گذشته مورد استفاده قرار گرفت بسیار متفاوت است و در بخش جنگال (جنگ الکترونیک) و نوع رهگیری و شلیک بهینه شده است.

اسماعیلی با اشاره به رونمایی سامانه موشکی جدید قادر در رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۴ نیز اظهار داشت: سامانه موشکی قادر کاملا متحرک است و شلیک موشک‌ها بدون پیاده‌سازی و استقرار لانچرها توسط این سامانه انجام می‌شود و این سامانه می‌تواند در کمتر از ۳۰ دقیقه مستقر و آماده شلیک شود.

وی گفت: زمان عکس‌العمل این سامانه و حرکت به سوی هدف و احتمال کشف آن توسط دشمن بسیار پایین است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش همچنین با اشاره به استفاده از سامانه توپخانه‌ای ارتفاع پایین صافات، گفت: این سامانه به صورت الکترواپتیک عمل می‌کند و یک سامانه غیرفعال است به این معنا که به هیچ عنوان توسط دشمن قابل کشف نیست.

اسماعیلی افزود: این سامانه همچنین سبک، متحرک و قابل استقرار در شرایط جوی گوناگون است و در این رزمایش نیز تنها تست نمی‌شود، بلکه قرار است هدف واقعی را بزند. نقطه‌زنی،‌ حجم بالای آتش و دقت بالا از ویژگی‌های سامانه توپخانه‌ای صافات است.

به گفته فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء سامانه‌های یاد شده به صورت انبوه تولید می‌شوند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=46395

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر