2

وزارت مسکن و شهرسازی در حال پیگیری و تنظیم دستورالعمل و معادلات جدید در قراردادها است

  • کد خبر : 46952
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۹

به گفته معاون عمرانی استاندار تهران، افزایش قیمت ‌مسکن مهر تنها شامل واحدهایی می‌شود که متقاضیان پول خود را به موقع نپرداخته و یا بانک‌ها در موعد مقرر وام را به پیمانکار پرداخت نکرده‌اند.

محمدرضا محمودی درباره افزایش قیمت بخشی از واحدهای مسکن مهر که به دلیل افزایش قیمت مصالح عرضه می‌شود، واحدهای قابل واگذاری به متقاضیان را به دو دسته تقسیم و در توضیح آن اظهار کرد: بخشی از این واحدها توسط تعاونی‌هایی احداث می‌شود که پس از ثبت نام متقاضیان و واریز وجه به حساب آنها و واگذاری زمین از سوی دولت، احداث واحدهای مسکونی را آغاز می‌کنند.

وی افزود: در واحدهای مسکن مهر که توسط تعاونی‌ها احداث می‌شود، دولت تنها نظارت عالیه بر ساخت و ساز و ضوابط شهرسازی را بر عهده دارد تا این ساختمان‌ها بر اساس اصول مهندسی و معماری احداث شوند، لذا هیچ نقشی در تعیین قیمت‌ها ندارد و گران و ارزان بودن واحدهای احداثی نیز بر عهده تعاونی‌ها و افراد متقاضی است.

محمودی گفت: دسته دوم مسکن‌هایی است که دولت راسا اقدام به احداث آنها کرده‌، بدین ترتیب که ثبت‌نام از طرف فرمانداری‌ها صورت گرفته و وزارت مسکن و شهرسازی احداث ین واحدها را آغاز کرده است، لذا افرادی که فاقد مسکن هستند، پس از ثبت‌نام و واریز آورده خود و همچنین اعطای وام مورد نظر به پیمانکاران، واحدهای آنها احداث و تحویل می‌شود.

معاون عمرانی استاندار تهران ادامه داد: در مورد متقاضیانی که واحدهای آنها را دولت احداث می‌کند، اگر آورده خود را به موقع پرداخت کرده باشند، با برنامه‌ریزی که در ساخت و سازها صورت گرفته، پس از مرحله سفت‌کاری و تکمیل، واحدها به آنها واگذار می‌شود، چرا که وام‌های متعلق به این واحدها نیز به پیمانکاران پرداخت شده است، لذا این دسته نیز شامل افزایش قیمت نمی‌شوند.

وی ادامه داد: افزایش قیمت اخیر اعلام شده تنها شامل آن دسته از متقاضیانی می‌شود که برای ثبت‌نام جهت دریافت واحدهای مسکن مهر اقدام کرده‌اند، اما پول خود را به موقع واریز نکرده‌اند و یا بانک‌های عامل در موعد مقرر وام مسکن مهر را در اختیار پیمانکاران قرار نداده‌، لذا واحدهای مذکور نیز به مرحله «سفت‌کاری» نرسیده و با افزایش قیمت مصالح مواجه شده است.

به گفته محمودی، وزارت مسکن و شهرسازی در حال پیگیری و تنظیم دستورالعمل و معادلات جدید در قراردادها است و افزایش قیمت‌ها در قراردادهای جدید مشخص می‌شود.

معاون عمرانی استاندار تهران در پاسخ به این سوال که با افزایش قیمت مصالح ساختمانی و توقف بخشی از پروژه‌های مسکن مهر آیا احتمال تاخیر در واگذاری واحدهای مسکن مهر وجود دارد؟ پاسخ داد: وعده‌هایی که برای واگذاری واحدهای مسکن مهر عنوان شده بود، در شرایط و زمان خاص بود که این شرایط و زمان در حال حاضر تغییر کرده و نرخ‌ها افزایش یافته است و بر همین اساس احتمال تاخیر در واگذاری‌ها وجود دارد، اما استان تهران همچنان در تلاش است تا پایان دولت دهم به همه تعهدات خود عمل کند.

وی با بیان اینکه از حدود ۴۰۰ هزار مسکن مهر تعهد شده، بخشی واگذار شده و بخشی نیز در حال احداث و تکمیل است، تاکید کرد: تمام واحدهایی که از مرحله «سفت‌کاری» گذشته‌ به متقاضیان تحویل می‌شود که تاکنون تعداد زیادی از این واحدها تحویل شده و متقاضیان ساکن شده‌اند؛ ضمن آنکه بر اساس تعهداتی که در قبال واگذاری ۴۰۰ هزار مسکن مهر داریم، همه واحدها تا پایان دولت دهم تحویل خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار تهران درباره این که با توجه به گران شدن قیمت تمام شده واحدهایی که هنوز به مرحله سفت‌کاری نرسیده‌اند، آیا احتمال انصراف متقاضیان وجود دارد و تکلیف آورده افراد چه می‌شود به ایسنا گفت: در حال حاضر مسکن مهر ارزان‌ترین نوع مسکن است و به نظر می‌رسد افراد تقاضایی برای انصراف نداشته باشند، ضمن آنکه آورده آنها برای ساخت و ساز به مسکن مهر پرداخت شده است.

ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=46952

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر