1

آقای حلبی را ببرید در بیابانها رها کنید!+ تصاویر

  • کد خبر : 47070
  • ۲۸ آبان ۱۳۹۱ - ۸:۰۲

علی شیرازی در این موقع اظهار داشته: قرار است آقای حلبی برای سخنرانی از یزد به همایون شهر بیاید و صدوقی پاسخ داده شما نباید بگذارید او به همایون شهر بیاید و سخنرانی کند. اگر هم آمد او را سوار ماشین کنید و ببرید در بیابانها رها کنید.

 انجمن حجتیه در برخی از اقدامات جذبی مخفیانه اش در کنار همه ی روش های اصلی خود، برای آن که به جوانان نسل حاضر، اثبات نماید که این گروه مورد تأیید برخی از چهره های عالم و شاخص انقلاب بوده است، از اسنادی استفاده می کند که تنها گوشه ای از حقیقت را نشان می دهند. به عنوان نمونه برای اثبات تأیید شهید آیت الله صدوقی، به عکسی استناد می کنند که مهندس سجّادی(که به عبارتی شخص دوم انجمن محسوب می شد) درکنار ایشان نشسته است.

52125703603976154727(مهندس سجادی در کنار شهید صدوقی)

چندین نکته درباره ی این عکس قابل ذکر است:

۱-هرچند که تصاویر به نفسه سند تاریخی محسوب می شوند، اما مهم آن است که هر تصویری تا چه اندازه توانایی اثبات یک موضوع را داشته و می توان به آن اطمینان نمود؟ به عنوان مثال آیا تصویر نشستن مسعود رجوی و موسی خیابانی در کنار حضرت امام را می توان حمل بر تأیید امام نسبت به سازمان مجاهدین خلق(منافقین) نمود؟ و یا اینکه برای کشف حقیقت، باید به مسائل مهم دیگری همچون تاریخ ملاقات، مکان ملاقات، علت ملاقات، مسائل مطرح شده در جلسه، نتیجه ملاقات، دیگر سخنان هر دو طرف درباره ی یکدیگر و… توجّه نمود؟

۲- به یقین انجمن حجتیّه به دلیل مبارزه اش با بهائیّت، تا قبل از آن که مواضع سرانش نسبت به نهضت امام تدریجاً آشکار شود( یعنی تا قبل از دهه ی پنجاه) مورد تأیید   قاطبه ی علما و شخصیت های اسلامی بود. بر فرض آن که انجمن در زمان گرفته شدن این عکس مورد تأیید شهید صدوقی بوده باشد، باید توجّه داشت که این عکس قطعاً متعلّق به دهه ی چهل است.

۳- یکی از دلایلی که اثبات می کند عکس فوق حداکثر متعلّق به اواسط دهه ی چهل است، تصویر دیگری از شهید صدوقی است که مربوط به سال ۴۹ است. این عکس که هنگام بازدید مرحوم حجت الاسلام فلسفی از حوزه ی یزد گرفته شده، کاملاً نشان می دهد که عکس قبلی باید به چند سال قبل از سال ۴۹ مربوط باشد. چرا که تغییر در چهره ی شهید صدوقی و سفید تر شدن محاسنشان کاملاً مشخص است.8753287570854880872311

(شهید صدوقی،مرحوم فلسفی،مرحوم خاتمی-سال۴۹)

۴- همانگونه که پس از گذشت چندین سال، مواضع منفی شیخ محمود حلبی(موسس و رئیس انجمن) علیه نهضت امام، به تدریج شدت گرفت و آشکار شد، مواضع مثبت اکثریّت علمای مبارز و انقلابیون نیز نسبت به شخص آقای حلبی و انجمن حجتیه منفی شد. شهید آیت الله صدوقی نیز از جمله ی این علما بود. یکی از اسناد ساواک ایشان که به تاریخ ۱۳۵۷/۵/۹ باز می گردد، اثبات کننده ی این تغییر نظر است. در بخشی از این سند آمده است:«…در این موقع صدوقی نامه ای برای شیخ عبدالجواد جبل عاملی نوشته و در آن قید شده که چرا شما در این نهضت شرکت نمی کنید و چرا مهر سکوت بر لب زده اید؟ لطفاً علت این سکوت را اعلام دارید شما باید مردم را برای مبارزه با حکومت جبار تشویق کنید. علی شیرازی در این موقع اظهار داشته: قرار است آقای حلبی برای سخنرانی از یزد به همایون شهر بیاید و صدوقی پاسخ داده شما نباید بگذارید او به همایون شهر بیاید و سخنرانی کند. اگر هم آمد او را سوار ماشین کنید و ببرید در بیابانها رها کنید. اگر شما واعظی را خواستید بیاورید باید از حاج آقا جلال طاهری اجازه بگیرید که مبادا از دستگاه باشد….»۱

سند مذکور حکایت از شدّت ناراحتی آیت الله صدوقی نسبت به شیخ محمود حلبی و ارتباط وی با ساواک در نگاه آیت الله صدوقی را دارد. آیا باز هم با نشان دادن عکسی که تاریخ آن به حداقل ۱۰سال قبل از این سند باز می گردد، می توان ادّعا کرد که انجمن حجتیه مورد تأیید شهید آیت الله صدوقی بوده است!؟

شهید صدوقی

(شهید صدوقی در سال ۵۷ در بهشت زهرا(س)-روز ورود حضرت امام)

۱ – شهید آیت الله حاج شیخ محمد صدوقی، یاران امام به روایت اسناد ساواک۲، مرکز بررسی اسناد تاریخی وزارت اطلاعات، چاپ دوم پاییز۱۳۷۷، ص۲۶۷

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=47070

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر