2

دادگاه ترور الحریری در مسیر ظلم تاریخی به شهدا و مقاومت است

  • کد خبر : 4721
  • ۱۵ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۱

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: حزب الله برخی مسائل و اسناد را که در خصوص دادگاه بین المللی ویژه لبنان داشت، مطرح نمود و ما اسناد و اطلاعات دیگری نیز در اختیار داریم که می‌توانیم در هر زمانی آن را ارائه کنیم و تمامی ابهامات از بین خواهد رفت. افق به نقل از سایت […]

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: حزب الله برخی مسائل و اسناد را که در خصوص دادگاه بین المللی ویژه لبنان داشت، مطرح نمود و ما اسناد و اطلاعات دیگری نیز در اختیار داریم که می‌توانیم در هر زمانی آن را ارائه کنیم و تمامی ابهامات از بین خواهد رفت.

افق به نقل از سایت شبکه المنار، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، طی سخنانی در مراسمی به مناسبت بزرگداشت روز جانباز که از سوی حزب الله لبنان برگزار شده بود، گفت: عدالت باید برقرار شود و این امر شرط ثبات است و ثبات بدون عدالت، شکننده و غیرواقعی است.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: دادگاه بین المللی در مسیر ظلم تاریخی در حق اعضای مقاومت و شهداست.

وی تاکید کرد: تمام کسانی که حکم فرضی ظالمانه را تایید کردند از ظلم حمایت می‌کنند و حقیقت و عدالت را انکار می‌کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان عنوان داشت: تمامی این گمراه کردن‌ها همانند گردو غباری است که از بین خواهد رفت و در نهایت حق و حقیقت روشن خواهد شد.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: کیفرخواست دادگاه بین المللی علیه بعضی از اعضای مقاومت در چارچوب جنگ رسانه‌ای، روانی و روحی علیه مقاومت است و بعد از پیروزی مقاومت در جنگ ژوئیه شدت یافته است، چرا که مقاومت در قبال طرح سلطه جویی آمریکا و اسرائیل یک تهدید محسوب می‌شود.

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: این جنگ هیچ فایده‌ی مهمی را نخواهد داشت و تلاش رسانه‌ای شما و دروغ پردازی‌هایتان بی‌نتیجه خواهد ماند. نتایج جنگ ژوئیه مهمترین شاهد این مساله است.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: اگر من سندی بیاورم که نشان دهد دانیل بلمار، دادستان دادگاه بین المللی ویژه لبنان با ایهود باراک، وزیر جنگ اسرائیل نشسته و از او دستور می‌گیرد، باز هم موضع آنها تغییر نخواهد کرد و یکی از آنها بلند شده و خواهد گفت که دادگاه مسیر ما به سوی عدالت است.

وی افزود: آنها به خوبی می‌دانند چه کار می‌کنند. آنها می‌دانند چه می‌گویند. آنها خود را در راه طرحی می‌دانند که از سوی آمریکا و اسرائیل ارائه شده است. ما برخی اطلاعاتی که داشتیم ارائه کردیم. اطلاعات دیگری نیز داریم می‌توانیم آنها را در هر زمانی ارائه دهیم.

سید حسن نصرالله در واکنش به ادعاهای برخی مبنی بر اینکه حزب الله در انزوا قرار گرفته، گفت: حزب الله لبنان در انزوا قرار نگرفته و از هیچ چیز ترسی ندارد و به اعتقاد ما اسرائیل امروز خود را در شرایطی می‌بیند که انتقام شکست سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ را بگیرد.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: ما در لبنان با برخی گروه‌های سیاسی و نیز با برخی کشورهای خارجی در این باره که کمیته تحقیقات بین المللی و دادستان کل و دادگاه همگی دوست بزرگ اسرائیل هستند، اختلاف نظر داریم. آیا این دادگاه واقعا عدالت را محقق می‌کند؟

وی افزود:‌ آنچه که امروز در جریان است از طریق دادستان کل و دادگاه بین‌المللی دنبال می‌شود و مساله اول سرپوش گذشتن بر قاتل واقعی است که همان اسرائیل است و این ظلم به رفیق الحریری (نخست وزیر اسبق لبنان) است و ظلم بزرگ تر به رفیق الحریری این است که برخی از مردم اصرار می‌کنند که اسرائیل وی را نکشته و هیچ ارتباطی با این ترور ندارد. این یک ظلم، اتهام و اهانت است در حالی که ما شواهد زیادی را ارائه کردیم.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: اما ظلم دوم این است که در اینجا مقتول وجود دارد و زمانی که گفته می‌شود اسرائیل الحریری را نکشته این یک اهانت به الحریری است. ظلم سوم هم اتهامات جعلی و افترا علیه مقاومت است. دادگاه امروز در مسیر ظلم تاریخی در حق شهدا و اعضای مقاومت است. ما از روی واقعیت صحبت می‌کنیم و شما با شعار و دروغ. کسانی که می‌گویند حزب الله، ۸ مارس یا اکثریت جدید یا دولت نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان عدالت را مختل کرده‌اند، سخت‌ در اشتباه هستند. شما مانع از برقراری عدالت شده‌اید.

دبیر کل حزب الله لبنان به مساله سلاح اشاره کرد و گفت: ما اگر قوی هستیم به خاطر این است که طرفدار حقیقت و منطق و دلیل و برهان هستیم. قدرت ما به خاطر سلاح نیست. سلاح ابزاری برای ‌آزادی سرزمین ما و دفاع از کشور است نه چیز دیگر.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=4721

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر