2

عملی که یک عمر پشیمانی را با خودش به همراه می‌آورد+تصویر

  • کد خبر : 47256
  • ۲۸ آبان ۱۳۹۱ - ۲۲:۲۷

اگر وسایل خالکوبی و تاتو آغشته به خون افراد آلوده باشد احتمال انتقال بیماری‌های ایدز، هپاتیت و… وجود دارد و در صورت بروز هرگونه بیماری واگیردار تجربه‌ای دردناک و هزینه هنگفت یک عمر پشیمانی برای افراد رقم خواهد خورد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: خالکوبی تجربه‌ای دردناک با هزینه هنگفت، یک عمر پشیمانی را برای افراد به همراه می‌آورد.

خبرگزاری فارس: خالکوبی؛ تجربه‌ای دردناک با یک عمر پشیمانی

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان، آیت عیسی‌زاده اظهار داشت: انجام خالکوبی (تاتو) ممکن است برای افراد بسیار گران تمام شود چون در این فرآیند سوزن می‌تواند در یکی از سدهای دفاعی بدن نفوذ کرده و همراه خود عوامل میکروبی را وارد بدن کند.

وی افزود: خالکوبی (تاتو) عملی است که در آن با استفاده از سوزن‌های مخصوص نقاطی از بدن را سوراخ و سپس رنگدانه‌هایی به آن تزریق کرده و با این عمل طرح مشخصی روی آن نقطه از بدن حک می‌کنند.

این متخصص پوست ادامه داد: تاکنون بیش از ۵۰ نوع رنگدانه و سایه مختلف که در عمل تاتو و آرایش‌های دائم از آن استفاده می‌شود شناسایی شده و روز به‌ روز بر تعداد آن افزوده می‌شود.

عیسی‌زاده با بیان اینکه هیچ کدام از این رنگدانه‌های مورد استفاده در تاتو و خالکوبی برای تزریق در پوست تأیید نشده‌اند تأکید کرد: بسیاری از این رنگدانه‌ها حتی برای تماس با پوست انسان نیز مضر است.

وی تصریح کرد: اگر وسایل خالکوبی و تاتو آغشته به خون افراد آلوده باشد احتمال انتقال بیماری‌های ایدز، هپاتیت و… وجود دارد و در صورت بروز هرگونه بیماری واگیردار تجربه‌ای دردناک و هزینه هنگفت یک عمر پشیمانی برای افراد رقم خواهد خورد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان پدیدار شدن ضایعه گرانولوما (برجستگی پوست) را از معضلات خالکوبی ذکر کرد و افزود: در صورت پشیمانی افراد پس از خالکوبی، ضمن اینکه درمان آن رضایت‌بخش نخواهد بود، عوارض برگشت ناپذیر و جانبی از قبیل تغییر رنگ پوست را نیز در پی خواهد داشت.

عیسی‌زاده بیماری‌های واگیردار (ایدز و هپاتیت) و حساسیت‌های پوستی و همچنین عفونت‌های پوستی را از معضلات احتمالی عمل خالکوبی غیر بهداشتی بیان کرد.

وی در پایان به همه شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده این قبیل تخلفات و هر گونه مشکل بهداشتی مراتب را به گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای با شماره ۲۴۴۶۶۹۹ اطلاع دهند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=47256

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر