1

بیهوش شدم.. و دیگر نمی توانم مثل قبل راه بروم+تصاویر

  • کد خبر : 49196
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۱ - ۲۳:۱۰

از تبعات جراحتش که در منطقه حساسی از بدن او قرار داشت نگران بود و دوست داشت برای درمان اساسی به یکی از بیمارستانهای دیگر کشورها منتقل شود.

با توقف موشک‌باران صهیونیست ها علیه نوار غزه، جنگ هنوز برای خیلی‌ها تمام نشده و هنوز هم افرادی هستند که با مرگ دست پنجه نرم می کنند.

خبرگزاری فارس: کابوس مرگ برای مجروحان غزه تمامی ندارد + تصاویر

محمد پروانه خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی النشره به میان زخمی‌های حمله اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه رفته و درد و رنج آنان را ثبت و ضبط کرده است، متن گزارش این خبرنگار به شرح ذیل است:

۳۴ کودک، ۱۱ زن و ۱۹ کهنسال قربانی حمله وحشیانه اسرائیل به غزه

داستان مرگ پس از هشت روز جنگ اسرائیل علیه نوار غزه هنوز به پایان نرسیده است، فلسطینی‌ها در این هشت روز در تیررس موشکها و خمپاره‌های اسرائیلی قرار داشتند که بی‌هدف بر سر آنها فرود می آمد. به علت شدت جراحات وارده در جریان این حمله هنوز هم بر تعداد شهدا اضافه می‌شود. بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت دولت حماس، در این جنگ وحشیانه ۱۷۵ شهروند به شهادت رسیده و ۱۳۹۹ تن هم زخمی شدند که ۴۶۵ نفر از آنان کودک هستند، در میان شهدا نیز ۳۴ کودک، ۱۱ زن و ۱۹ کهنسال به چشم می خورند و در میان کودکان شهید، ۱۶ کودک کمتر از پنج سال هم وجود دارد.

بیهوش شدم.. و دیگر نمی توانم مثل قبل راه بروم

«مؤمن جنینه» جوان بیست ساله فلسطینی که در بیمارستان الشفای شهر غزه بستری شده، لحظات زخمی شدنش را برای ما توضیح داد، در جریان این حادثه، هواپیماهای اف ۱۶ اسرائیلی منزل وی در جنوب شهر غزه را با سه موشک، هدف قرار دادند که بر اثر آن، پنج شهروند فلسطینی جان باختند و دهها نفر نیز زخمی شدند. جنینه گفت: «ما عضو هیچ سازمانی نیستیم و منزلمان هم غیر نظامی است، نمی دانستم که اشغالگران قصد دارند خانه ما را هدف قرار دهند بنابراین همراه دوستانم در مقابل خانه نشسته بودیم که ناگهان چند موشک مستقیماً به سوی آن شلیک شد».

 

وی افزود: «در آن لحظه فقط موشک اول را احساس کردم که بر اثر موج انفجار آن دهها متر به هوا پرتاب شدم و در یکی از خیابانهای اطراف که از منزل فاصله داشت بر زمین افتادم، در آن لحظه چیزی نفهمیدم و بیهوش شدم اما وقتی که در بیمارستان به هوش آمدم متوجه شدم که پشت و پای راستم به شدت درد می کند». جنینه که به خاطر ترکش موشکها از ناحیه ستون فقرات، آسیب دیده و دیگر قادر نیست مثل قبل راه برود، از تبعات جراحتش که در منطقه حساسی از بدن او قرار داشت نگران بود و دوست داشت برای درمان اساسی به یکی از بیمارستانهای دیگر کشورها منتقل شود.

نجات از مرگ حتمی

ام احمد نیز که در کنار محمد ابو زور ۴ ساله بستری شده بود، چگونگی نجات خود از مرگ حتمی را توضیح داد: در ساعات اولیه سپیده دم روز پنجم جنگ، یک هواپیمای شناسایی اسرائیل «موشکی هشدار دهنده» را به سمت منزل دو طبقه خالد عزام همسایه ام احمد شلیک کرد تا ساکنین، مجبور به تخلیه شده و فرصت برای بمباران آن توسط هواپیماهای اف ۱۶ فراهم شود. ام احمد متذکر شد که همسایه‌اش خالد از همه ساکنین خانه‌های مجاور درخواست کرد تا برای کمتر شدن تلفات جانی، خانه‌هایشان را تخلیه کنند اما در حین خروج شهروندان از خانه های مجاور، بمباران منزل خالد آغاز شد و سه عضو یک خانواده به نامهای محمد ابو زور ( ۴ ساله )، نسمه ابو زور ( ۲۳ ساله ) و سحر ابو زور ( ۲۵ ساله) به شهادت رسیدند، در این حمله عاهد قطاطی همسایه ۳۵ ساله ام احمد نیز کشته شد و ۴۰ نفر هم زخمی شدند.

ام احمد بمباران خانه خالد را باورنکردنی خواند و توضیح داد که همسایه ها مرا در حالی پیدا و به آی سی یو منتقل کردند که به سقف این خانه ویران شده، آویزان شده بودم؛ برخی از شدت موج انفجار موشک به بیرون خانه پرتاب شده بودند و همه برادرانم هم زخمی شدند. وی افزود: «بعد از بمباران در حالی شهید نسمه را پیدا کردیم که به ۱۵ متر دورتر از منزل پرتاب شده و یک یخچال هم روی او افتاده بود، چیزی که اتفاق افتاد دیوانه کننده بود و هیچ عقلی قادر به باور کردن آن نیست». خانواده ابو زور در کوی پرجمعیت الزیتون غزه که خانه‌های آن هیچ فاصله‌ای با هم ندارند زندگی می کردند و این خانواده یکی از دهها خانواده‌ای است که خانه هایشان توسط ارتش اسرائیل بمباران شد.

دخترم به چه گناهی از ادامه تحصیل بازماند؟!

نسمه هفت ساله نیز از شر موشکهای اسرائیلی که نظامی و غیرنظامی را با هم طعمه مرگ می‌کرد در امان نماند؛ نسمه در کنار پنجره طبقه سوم ایستاده بود که هواپیماهای اف ۱۶ یک قطعه زمین خالی از سکنه را در کنار خانه آنها بمباران کردند؛ بر اثر موج انفجاری موشک، نسمه از طبقه سوم سقوط کرد و دچار خونریزی مغزی و شکستگی جمجمه شد و برای درمان به بخش آی سی یو بیمارستان الشفای غزه منتقل شد. ابو احمد پدر نسمه به خبرنگار ما گفت: «دخترم که شاگرد اول مدرسه بود چه گناهی داشت که از ادامه تحصیل بازماند، بمباران یک قطعه زمین خالی از سکنه و دست و پا زدن دیوانه وار اسرائیل برای هدف قرار دادن همه چیز چه سودی برای این رژیم داشت؟ کشتن کودک بیگناه من چه فایده‌ای برای اسرائیل داشت؟!». ابو احمد ضمن نقل اندوهبار جزئیاتی از شهادت دخترش خاطرنشان کرد که به خاطر شوک وارده نمی تواند صحبت کند یا کاری انجام دهد.

موشکها شادی کودکان را به عزا تبدیل کردند

عبدالعزیز عاشور کودک فلسطینی توضیح داد که با هفت نفر از پسر عموهایش در حال بازی در باغچه خانه بودند که مستقیماً هدف موشک یک هواپیمای شناسایی اسرائیل قرار گرفتند و شادی معصومانه آنها به عزا تبدیل شد. عاشور که از ناحیه سر مجروح شده بود به خبرنگار ما گفت: «از اول صبح داشتیم توی باغچه بازی می‌کردیم چون به خاطر بمبارانها مدرسه تعطیل بود، از زمان آغاز جنگ این اولین بار بود که در باغچه خانه بازی می‌کردیم که ناگهان هواپیما موشکی را به سمت ما شلیک کرد، من همان لحظه مجروح شدم و نفهمیدم در اطراف من چه گذشت». عاشور این سؤال را مطرح کرد که: «چرا بچه‌ها را هدف قرار می‌دهید؟ مگر ما چه گناهی کرده‌ایم؟ آیا عضو مقاومت هستیم یا سلاح داریم و با آنها می‌جنگیم؟ آنها می‌دیدند که ما بازی می‌کردیم، اما عمداً ما را هدف قرار دادند». در این حمله احمد عاشور پسر عموی عبدالعزیز که ۶ سال بیشتر نداشت به شهادت رسید و شش نفر دیگر هم زخمهای متوسط و عمیق برداشتند.

بمباران بی‌هدف

منازل شهروندان ساحلی نوار غزه نیز از بمباران ناوچه‌های جنگی اسرائیل در امان نماند؛ خلیل حماده که مدیر روابط عمومی و بین‌المللی وزارت دادگستری دولت حماس است جزئیات دهها راکت و آتشباری نیروهای اسرائیلی را که در سومین شب حمله به غزه، شهروندان را هدف گرفت توضیح داد. وی گفت: «مثل همیشه در خانه‌هایمان نشسته بودیم و به خاطر ادامه بمباران و هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در جای جای شهر، از خانه بیرون نمی‌رفتیم، که ناگهان ناوچه‌های جنگی اسرائیل بی آنکه هدف مشخصی را انتخاب کرده باشند کورکورانه دهها راکت را به سمت ما شلیک کردند و به روی ما آتش گشودند». حماده ادامه داد که در این گلوله باران بی هدف، دهها نفر زخمی شدند و خود او نیز از ترکش راکتهای توپخانه در امان نماند و از ناحیه ران پای راست و گردن، مجروح شد.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=49196

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر