1

به نسل جوان توصیه می کنم فقط در چارچوب ازدواج روابط جنسی برقرار کنند

  • کد خبر : 49382
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۳

وزیر بهداشت امروز در حاشیه مراسم روز جهانی ایدز گفت: موج سوم ایدز مربوط می شود به انتقال از طریق رفتارهای پرخطر جنسی و من به نسل جوان توصیه می کنم فقط در چارچوب ازدواج روابط جنسی برقرار کنند.

به گزارش خبرآنلاین؛ مرضیه وحید دستجردی گفت: در مورد موج سوم ایدز دو نگرانی داریم. یکی اینکه میزان زنان مبتلا به ایدز دو برابر شده و از ۴٫۵ درصد به ۹ درصد رسیده است و همچنین ابتلا به این بیماری از طریق روابط جنسی هم دو برابر شده است.

خانم وزیر گفت: اگر از سال ۶۵ تا قبل از سال ۹۰ را بررسی کنیم حدود ۱۰٫۵ درصد مبتلایان به ایدز از طریق جنسی مبتلا شده اند ولی آمار سال ۹۰ نشان می دهد کهاین میزان به ۲۱ درصد رسیده است. برنامه سوم استراتژک وزارت بهداشت برای کنترل ایدز ۱۰ راهبرد دارد که همه دستگاه ها باید برای اجرای آن کمک کنند و اگر به گروه های پرخطر و مردم و نسل جوان اطلاع رسانی شود نمی گذاریم موج سوم ایجاد شود.

دستجردی گفت: به نسل جوان توصیه می کنیم که روابطشان فقط در چارچوب ازدواج باشد.

وزیر بهداشت همچنین در سخنرانی مراسم روز جهانی ایدز گفت: برای کنترل بیماری ایدز هم بیم داریم هم امید،  اگر بتوانیم برنامه های کاهش آسیب را از ۸۰ درصد به ۹۵ درصد برسانیم امیدوار خواهیم بود بتوانیم شیوع ایدز را به یک دهم درصد کاهش داده و به عدد صفر نزدیک کنیم ولی اگر برنامه ها خوب اجرا نشود و یا سازمان های مسئول همکاری درستی نکنند این بیم هم وجود دارد که تا ۵ سال آینده موج سوم شیوع ایدز در کشور ایجاد شده و شاهد تغییر الگوی غالب بیماری از راه تزریق به راه جنسی باشیم.

خانم وزیر گفت: شاهد افزایش بروز ایدز در زنان جامعه و نیز در سنین جوان جامعه و از طریق جنسی هستیم. باید به شیوه کنترل شیوع ایدز از طریق تماس های محافظت نشده جنسی توجه بیشتری کنیم و خوشبختانه مراکز ویژه زنان که در سال ۸۶ و ۸۷ تاسیس شده و شامل ۵ مرکز بود هم اکنون به ۲۵ مرکز رسیده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=49382

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر