1

اولین انسانی که در مکانی عمومی با یک تلفن همراه صحبت می‌کرد+تصاویر

  • کد خبر : 49388
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۳

مارتین کوپر در خیابان‌های نیویورک قدم می‌زد و با تلفن همراهش صحبت می‌کرد. اما دیگران با تعجب به او نگاه می‌کردند و بعضی از او فاصله می‌گرفتند. شاید از خود بپرسید چرا با او این رفتار را می‌کردند؟

آی‌پسند: پاسخ واضح است؛ مارتین کوپر در ۳ آپریل ۱۹۷۳ به عنوان اولین انسانی که در مکانی عمومی با یک تلفن همراه صحبت می‌کرد در آستانه ایجاد تحولی عظیم در تکنولوژی‌های ارتباطی دنیا بود.

درست است که همه اینها قبلا در یک آزمایشگاه مورد استفاده قرار گرفته بود، اما تا آن زمان استفاده از یک تلفن همراه به عنوان وسیله‌ای با کاربرد عام غیر محتمل به نظر می‌رسید. در آن زمان کوپر کارمند موتورولا بود و در کارش به نتیجه مهمی رسیده بود:

مردم می‌خواهند با هم ارتباط تلفنی داشته باشند، نه با یک خانه یا محل کار و یا یک اتومبیل. به این ترتیب بود که با حذف سیم‌های مسی مزاحم، دیگر نیازی نبود که افراد برای ارتباط با یکدیگر در مکانی خاص حاضر باشند.

۳۸ سال بعد از این اتفاق، ما تلفن هایی را همراه خود داریم که کوچکترین شباهتی به تلفن “پاره آجر” مانند آن روزهای کوپر ندارند. امروزه تلفن‌های هوشمند، بیش از هرچیز کارایی‌های یک کامپیوتر را پیدا کرده‌اند و برقراری تماس کمترین کاری است که انجام می‌دهند.

کوپر ۸۲ ساله هنوز هم در حوزه تکنولوژی فعالیت می‌کند. آیا او هرگز به این که با تلفن همراه می‌توان پیام کوتاه هم فرستاد فکر کرده بود؟ آیا آمار و ارقامی که از تعداد دارندگان تلفن همراه در جهان منتشر می‌شود او را شگفت‌زده می‌کند؟ اینها سؤالاتی است که باید روزی از او پرسیده شود. شاید کوپر به یک تماس تلفنی برای مصاحبه پاسخ مثبت دهد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=49388

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر