1

تاکید خالد مشعل بر نامشروع بودن رژیم صهیونیستی

  • کد خبر : 50699
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۱

خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس گفت : فلسطین از نهر تا بحر(از رود تا دریا)، سرزمین ماست و از وجبی از آن چشم پوشی نخواهیم کرد.

رئیس دفتر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)در بیست و پنجمین سالروز تاسیس این جنبش، بر پایبندی به اصل مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المنار، خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس گفت : فلسطین از نهر تا بحر(از رود تا دریا)، سرزمین ماست و از وجبی از آن چشم پوشی نخواهیم کرد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی مشروعیتی ندارد و فلسطین از آن ملت عربی و اسلامی است. آزادی فلسطین واجب و مقاومت مسلحانه راه درست آزادی آن است.

رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: ما هرگز اشغالگران را به رسمیت نخواهیم شناخت. ای سیاستمداران عرب از غزه و مقاومت آن درس بگیرید.

خالد مشعل گفت : حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین اصلی شان حقی مقدس است. وطن جایگزین مفهومی نزد ما ندارد و موضوع بازگشت فلسطینی ها به سرزمین اصلی شان، یک اصل مقدس نزد حماس است.

اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت منتخب فلسطین نیز در مراسم سالروز تاسیس حماس گفت: پیروزی در جنگ هشت روزه، نتیجه مقاومت و همدلی ملی بود.

وی افزود: حضور رهبران مقاومت در غزه تثبیت پیروزی از بُعد نظامی و سیاسی محسوب می شود و باید همه تلاشها در راستای آشتی ملی باشد.

هنیه بیان کرد: جنگ هشت روزه سرآغاز شکست دشمن و پایانی بر توسعه طلبی های آن بود. پیروزی در جنگ هشت روزه نتیجه آمادگی خوب گروههای مقاومت بود.

نخست وزیر منتخب فلسطین ضمن تمجید از نقش تونس، ترکیه، قطر و همه کسانی که در کنار مقاومت بودند، مقاومت را عامل وحدت دانست.

خاطر نشان می شود تاکید خالد مشعل بر مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و نامشروع بودن این رژیم در حالی است که برخی محافل و رسانه ها، شایعاتی را درباره وی و احتمال تغییر رویکردش مطرح کرده اند، در این زمینه برخی رسانه ها، ازدور شدن خالد مشعل از سوریه(از حامیان اصلی مقاومت) و نزدیک شدن به برخی کشورهای سازشکار عرب مانند قطر، به عنوان نشانه ای مبنی بر تحول در مواضع رئیس دفتر سیاسی حماس یاد کرده اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=50699

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر