1

دستگیری فردی که از زائران عتبات عالیات کلاهبرداری می کرد+تصویر

  • کد خبر : 51040
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۱

روز ۲۳ آبان امسال تعدادی از شکات با مراجعه به کلانتری ۱۱۰ شهدا به مأموران اعلام کردند که توسط مدیر یک دفتر خدمات گردشگری و به بهانه اعزام آنها به زیارت خانه خدا، مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

مرد جوان سابقه دار پس از کلاهبرداری از زائران عتبات عالیات پا به فرار گذاشت.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع “کلاهبرداری” و به دستور شعبه هفتم بازپرسی دادسرای ناحیه ۱۴ تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به پایگاه ششم پلیس آگاهی، تحقیقات از مالباختگان در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت؛ جمع‌بندی اطلاعات بدست آمده از شکات نشان داد فردی به نام “محمدرضا ” با دائر کردن شرکت خدمات گردشگری در خیابان ۱۷ شهریور و به بهانه اعزام زائر به کشور عربستان و زیارت خانه خدا، از هر یک از مالباختگان مبلغی در حدود دو میلیون و ۵۰۰ میلیون تومان دریافت کرده اما در زمان مراجعه آنها به فرودگاه مشخص می‌شود که هیچگونه اقدامی از سوی شرکت برای تهیه بلیط هواپیمایی جهت اعزام به کشور عربستان انجام نشده است.

شکات با مراجعه به شرکت و مشاهده تعطیلی دفتر، متوجه کلاهبرداری توسط مدیر شرکت شدند؛ در تحقیقات از کارمندان شرکت خدمات گردشگری نیز مشخص شد که این افراد نیز کمتر از دو ماه در شرکت مشغول به کار شده و به هیچ عنوان اطلاعی از اقدام مدیر شرکت برای انجام کلاهبرداری نداشته‌اند.

در ادامه تحقیقات و با شناسایی تعدادی دیگر از مالباختگان مشخص شد که تعدادی از شکات پرونده با بلیط تهیه شده از سوی شرکت، به کشور عراق رفته اما در زمان حضور در فرودگاه نجف و عدم حضور نماینده شرکت متوجه می‌شوند که هیچگونه هماهنگی برای اسکان آنها در هیچ یک از هتل‌های شهرهای زیارتی عراق انجام نشده که پس از بازگشت به تهران و مراجعه به دفتر شرکت، متوجه کلاهبرداری شده‌اند.

 

در ادامه رسیدگی به این پرونده، کارآگاهان با بررسی بانک اطلاعات پلیس موفق به شناسایی محمدرضا ۳۰ ساله به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه کلاهبرداری شدند که سال گذشته نیز به همین شیوه و شگرد اقدام به کلاهبرداری کرده و توسط پلیس آگاهی فرودگاه مهرآباد دستگیر، اما پس از گذشت مدتی با قرار وثیقه از زندان آزاد شده بود.

با شناسایی دقیق هویت متهم پرونده، کارآگاهان با مراجعه به محل سکونت متهم در غرب تهران و در خیابان هاشمی، در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که متهم پس از آزادی از زندان محل سکونت خود را تغییر داده است.

در ادامه اقدامات جهت دستگیری متهم، کارآگاهان با انجام تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که شرکت جدیدی به بهانه انجام خدمات گردشگری در غرب تهران و در خیابان ستارخان شروع به کار کرده است که بلافاصله دفتر شرکت تحت مراقبت‌های پلیسی قرار گرفته و سرانجام با شناسایی محمدرضا در نشانی شرکت، دستگیر و توسط مالباختگان مورد شناسایی قرار می‌گیرد.

سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در ادامه اعلام این خبر گفت: در ادامه تحقیقات مشخص شد که متهم با وجود ثبت شرکت، فاقد هرگونه مجوز قانونی در خصوص اعزام زائر بوده و هیچگونه مجوزی از سوی سازمان حج و زیارت در این خصوص به متهم داده نشده اما با این وجود مالباختگان بدون بررسی موضوع، با مراجعه به دفتر شرکت اقدام به تنظیم قرارداد و پرداخت پول کرده‌اند.

وی گفت: به همه شهروندانی که قصد مسافرت و زیارت اماکن زیارتی در خارج از کشور به‌ویژه عتبات عالیات و خانه خدا را دارند توصیه می‌شود که قبل از هرگونه اقدام جهت تنظیم قرارداد و پرداخت وجه نقد به شرکت های خدمات مسافرتی مشابه، ابتدا از طریق سازمان حج و زیارت از قانونی بودن فعالیت دفاتر مسافرتی مورد نظر خود و داشتن مجوز قانونی جهت اعزام زائر توسط این دفاتر اطمینان حاصل کنند.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=51040

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر