2

عضو کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با افق: قانون اساسی اسلامی در مصر به رای گذاشته می شود

  • کد خبر : 51048
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۰

حیدرپور گفت: از آنجایی که برخی از مردم مصر مسلمان نیستند طبیعی است که نسبت به این همه پرسی واکنشی مخالف داشته باشند.

عوض حیدر پور در گفت‎وگو با خبرنگار پارلمانی افق  با بیان اینکه مصر دارای جریان اسلامی است و به دنبال دین و شریعت اسلامی است  تاکید کرد: هم افرادی که در مجمع خود پیش نویس قانون اساسی را تهیه کرده اند و هم ما و محمد مرسی باید بپذیریم که بخشی از ملت مصر مسلمان و بخش دیگری که حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد این جامعه را تشکیل می دهند قبطی‌های مصری هستند که ممکن است پا به پای مسلمانان نیایند و گاهی ساز مخالف بزنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: از آنجایی که برخی از مردم مصر مسلمان نیستند طبیعی است که نسبت به این همه پرسی واکنشی مخالف داشته باشند.
نماینده مردم شهررضا در خانه ملت اظهار داشت: اتفاقات رخ داده در مصر من را به یاد سال ۵۸ ایران و اتفاقاتی که در آن سال برای تصویب قانون اساسی داشتیم می انداز، چرا که در همان زمان ما نیز با مشکلاتی مواجه بودیم.
وی با بیان اینکه مرسی کار خوبی کرده که همان پیش نویس خبرگان خود را عرضه کرده است اظهار داشت: با این اقدام مرسی، مخالفان و معترضان حرف خود را زدند و مرسی و معاونانش صحبت‌ها و نظرات مخالفان را گوش دادند؛ بنابراین دستور بررسی و بحث بیشتر در خصوص نظر آنها صادر شده است.
حیدرپور تاکید کرد: من معتقدم که این اقدام مرسی عقب گرد و عقب نشینی نیست بلکه احترام به رای و نظر دیگران و گوش دادن به صحبت مخالفان است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه مرسی به آنچه  که فکر می کرد درست است عملی کرده است، افزود: مرسی به آن بخش از صحبت و نظر مخالفان توجه کرد که فکر می کرد درست است . لذا دستور بررسی بیشتر را به کارشناسان خود داده است.
حیدر پور افزود: البته معتقدم این مباحث پس از بررسی ادامه خواهد یافت و قانون اساسی مصر با ساختار اسلامی به رای گذاشته خواهد شد و ملت مصر نیز به آن رای خواهد داد.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=51048

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر