2

ساخت داروی جدیدی از شیر بز برای درمان سکته قلبی

  • کد خبر : 52840
  • ۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۹

رئیس پژوهشکده زیست فناوری رویان اصفهان گفت: محققان ایرانی موفق به ساخت داروی جدیدی از شیر بز برای درمان سکته قلبی شدند.

خبرگزاری فارس: ساخت داروی جدید از شیر بز برای درمان سکته قلبی

محمد حسین نصر اصفهانی در بازدید اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از پژوهشکده رویان با بیان اینکه در حال حاضر این پژوهشکده در حال انجام تحقیق روی دارویی است که نمونه خارجی آن نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ دلار قیمت دارد، اظهار کرد: ما موفق به دست‌یابی تولید این دارو که درمانی برای سکته است، شده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت این دارو هفت سال تلاش صورت گرفته است، افزود: این دارو به مرحله تولید آزمایشگاهی رسیده و از شیر بز تولید می‌شود و امید است این دارو به مرحله صنعتی شدن برسد.

رئیس پژوهشکده زیست فناوری رویان اصفهان اضافه کرد: در زمان بروز سکته با مصرف این دارو دیگر نیازی به بستری شدن بیمار نیست و در واقع این دارو لخته خون را باز می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در اکثر موارد پس از وقوع سکته در فرد و برطرف شدن مشکل بیمار باید بالن بزند که این کار نیز در نهایت مشکلات خود را ایجاد می‌کند، تصریح کرد: بالن زدن سبب از بین رفتن و به عبارتی مرگ بافت‌های اطراف قلب می‌شود، اما داروی حاضر به گونه‌ای است که در آمبولانس نیز بیمار می‌تواند از آن استفاده کند.

نصر اصفهانی در مورد دیگر ویژگی‌های داروی درمان سکته قلبی بیان کرد: دز این دارو یک درجه از داروهای مشابه خود در بازار بالاتر و البته با قیمت بیشتری است اما در صورت تولید انبوه آن، وزارت بهداشت و درمان برای رسیدگی به بیمارانی که دچار سکته شده‌اند، هزینه آن را پایین می‌آورد.

وی در ادامه با اشاره به تاریخچه ساخت پژوهشگاه رویان در اصفهان گفت: این مرکز پژوهشی در اصفهان فعالیت خود را با یک خانه اجاره‌ای آغاز کرد و از آن زمان تاکنون فعالیت‌های قابل توجهی را به انجام رسانیده‌ایم.

رئیس پژوهشکده زیست فناوری رویان اصفهان با تاکید بر لزوم حمایت دولت و مجلس از پژوهشگران اظهار کرد: نباید فراموش کرد که فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای انجام فعالیت‌های پژوهشی به روند این اقدامات کمک شایانی می‌کند، بنابراین از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود برای ساخت مراکز پژوهشی اقدامات لازم را به گونه‌ای به عمل آورند تا حداقل آن‌ها در بحث انشعابات هزینه کمتری را پرداخت کنند.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=52840

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر