3

قالیباف گفت:نیازمند یک تدبیر در نظام اقتصادی هستیم

  • کد خبر : 53462
  • ۰۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۳

شاید در شهرداری تهران نتوانیم در بخش تولید ایفای نقش کنیم اما در بخش‌های دیگر چرخه اقتصاد همانند توزیع به ویژه توزیع محصولات کشاورزی شهرداری می‌تواند نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

قالیباف با بیان اینکه در مرزهای دانش، کشور ما مایه افتخار است، گفت: در ساختار مدیریتی وضعیت قابل قبولی نداریم و همه چالش‌های مدیریتی اقتصادی از همین نقطه آغاز می‌شود.

محمدباقر قالیباف امروز در پنجمین نمایشگاه معرفی و عرضه محصولات کشاورزی و مواد غذایی ارگانیک، طبیعی و سالم گفت: در حوزه‌های عقل نظری و در مرزهای علم و دانش کشور ما مایه افتخار است که به این مرزهای دانش رسیده است، اما جایی که مایه تاسف است اینجاست که وقتی علم و دانش را در ساختار مدیریتی استفاده می‌کنیم، وضعیت قابل قبولی نداریم و این چالش‌ها از همینجا آغاز می‌شود.

وی افزود: چالش اقتصادی امروز در کشور نیز از همین نقطه آغاز شده و برای حل آن نیازمند یک تدبیر در نظام اقتصادی هستیم.

قالیباف گفت: اگر دشمن عرصه اقتصادی را برای مبارزه انتخاب کرده است، پس باید بدانیم که برای اقتصاد مقاومتی نباید اقتصاد ریاضتی را تدبیر کرد بلکه باید بدانیم اینجا نیز عرضه مبارزه است و برای همه یک جایگاه ارزشی پیدا می‌کند.

شهردار تهران با بیان اینکه همه باید به بحث مشکلات اقتصادی توجه داشته باشیم عنوان کرد: اگر همه بدانند که این مشکلات یک مبارزه اقتصادی است قطعا به مسئله اسراف توجه می‌کنند و در کنار این باور این انگیزش‌ها نیز مدنظر قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اقتصاد یک موضوع مدیریتی و فنی است، تاکید کرد: وظیفه همه ماست که تلاش کنیم و در بخش تولید و توزیع کشاورزی نیز به مدیریت قابل قبولی برسیم چرا که امنیت ملی کشور در گرو تولید کشاورزی درست است.

وی گفت: شاید در شهرداری تهران نتوانیم در بخش تولید ایفای نقش کنیم اما در بخش‌های دیگر چرخه اقتصاد همانند توزیع به ویژه توزیع محصولات کشاورزی شهرداری می‌تواند نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

شهردار تهران با بیان اینکه در حال حاضر در بیش از ۲۰ نقطه شهر تهران سازمان میادین میوه و تره بار فعالیت دارند، گفت: به جرات می‌توان گفت که فعالیت این میادین حتی در نقاط شمالی شهر که افراد از برخورداری مالی مناسبی برخوردار هستند در شرایط مشکلات اقتصادی، فشارها را کاهش داده است.

قالیباف با بیان اینکه روزانه سه هزار تن از تولیدات کشاورزی در میادین میوه و تره بار شهر تهران توزیع می شود، عنوان کرد: باید بتوانیم بخش تولید را تقویت کرده و در راستای آن مسئله توزیع را نیز به شیوه مناسب در دستور کار قرار دهیم.

وی همچنین افزایش کیفیت کالاها و تکریم شهروندان را یکی از مولفه‌های مهم در خدمات رسانی شهرداری توصیف کرد و گفت: کیفیت کالاهای تولیدی به ویژه محصولات کشاورزی تاثیر مستقیمی بر سلامت انسانها دارد و امروزه تولیدات غیر اصولی نه تنها به محیط زیست آسیب می‌رساند بلکه آثار سوء آن بر سلامت انسانها دیده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه سلامت مواد غذایی یکی از شاخص‌های مهم تولید کشاورزی محسوب می‌شود، پنجمین نمایشگاه محصولات کشاورزی ارگانیک را یکی از مهمترین اقدامات شهرداری در جهت عرضه محصولات غذایی سالم، فرهنگ سازی برای استفاده از محصولات طبیعی کشاورزی و همچنین اصلاح شبکه توزیع در مواد تولیدی برشمرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=53462

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر