1

جزئیات باند تروریستی متلاشی شده

  • کد خبر : 54333
  • ۰۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۱

دولت امارات درباره جزئیات باند تروریستی متلاشی شده در این کشور اعلام کرد که دستگیری اعضای این باند با همکاری اطلاعاتی عربستان بود و اتباع عربستان و امارات از اعضای آن هستند.

خبرگزاری فارس: جزئیات جدید درباره باند تروریستی متلاشی شده در امارات

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری امارات، مراجع ذیربط امنیتی در امارات اعلام کردند که با هماهنگی نهادهای امنیتی عربستان یک گروه سازمان یافته از شهروندان اماراتی و عربستانی را بازداشت کرده است که برای اجرای اقداماتی به منظور آسیب رساندن به امنیت ملی دو کشور و برخی کشورهای دوست نقشه می‌کشیدند.

برپایه این گزارش، تحقیقات از عناصر این باند در چارچوب همکاری و هماهنگی امنیتی بین امارات و عربستان ادامه دارد و نشان می‌دهد که این عناصر مواد، دستگاه‌ها و تجهیزاتی را برای اجرای عملیات تروریستی وارد کرده‌اند.

خبرگزاری امارات افزود: دستگاه‌های امنیتی به سرعت بعد از مطمئن شدن از اهداف این عناصر برای آسیب رساندن به امنیت شهروند و افراد مقیم تدابیر لازم را برای بازداشت و ارجاع آنها به دادستانی امنیت کشور به منظور تحقیقات جهت محاکمه اتخاذ کردند.

در همین حال، یک منبع آگاه به روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن گفت: این باند متشکل از بیش از پنج نفر است که به یک جریان اسلامی در چند کشور عرب حوزه خلیج فارس تعلق دارند که فعالیت آن ممنوع است.

وی تاکید کرد: هریک از اعضای این باند براساس توافقنامه امنیتی امضا شده بین کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به مسئولان کشورشان تحویل داده شده‌اند.

این منبع تصریح کرد: مسئولان عربستان توانستند یکی از اعضای این باند اماراتی را در خاک خود دستگیر کرده و سپس وی را به مسئولان اماراتی تحویل دهند و این اقدامات ثمره همکاری امنیتی قوی بین کشورهای عرب حوزه خلیج فارس است.

به گفته این منبع، این عضو وابسته به سازمان اسلامی “دعوه الاصلاح” که فعالیت آن ممنوع می باشد و دیدگاهش نزدیک به دیدگاه

اخوان المسلمین است به مسئولان اماراتی تحویل داده شده است.

سرتیپ منصور الترکی سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان دستگیری اعضای باند یاد شده را دستاورد امنیتی مسئولان اماراتی خواند و تاکید کرد که همکاری و هماهنگی امنیتی بین مراجع ذیربط امنیتی در راستای تحقق منافع دو کشور برادر و شهروندان آنها برقرار است و ادامه دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=54333

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر