1

۱۳ سایت اسکان اضطراری در اطراف تهران به اتمام رسیده است

  • کد خبر : 54359
  • ۰۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۳

استاندار تهران با بیان اینکه ۱۳ سایت اسکان اضطراری در اطراف تهران به اتمام رسیده، از احداث همین تعداد سایت جدید خبر داد.

مرتضی تمدن در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: تهران باید در برابر حوادث غیرمترقبه همچون زلزله خود را تقویت کند، اما این بدان معنا نیست که تا کنون اقدامی انجام نشده یا کاری صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه ایجاد ۱۳ سایت اسکان اضطراری در اطراف تهران به اتمام رسیده، ادامه داد: همین تعداد سایت جدید نیز در دست احداث است.

استاندار تهران تصریح کرد: برای مقابله با حوادث غیرمترقبه از جمله زلزله، ماشین آلات شرایط اضطرار ویژه از سال ۸۹ تجهیز شده و اعتباری معادل ۲۷۰۰ میلیارد ریال صرف تجهیز ماشین آلات و دستگاه‌های مربوطه شده است.

وی ادامه داد: در بحث تقویت نهادهای امدادی همچون هلال احمر، آتش نشانی و اورژانس گام‌های خوبی برداشته شده، چرا که یکی از ضرورتهای مقابله با حوادث غیرمترقبه از جمله زلزله، تقویت بنیه این دستگاه‌هاست.

مدن با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگ سازی مقابله با حوادث غیرمترقبه از جمله زلزله، آموزش شهروندان از طریق رسانه‌ها و ستاد مدیریت بحران آغاز شده است، تاکید کرد: باید این آموزش‌ها همواره استمرار داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه تهران باید خود را برای حوادثی همچون زلزله و سایر حوادث غیرمترقبه آماده کند، با اشاره به بافت‌های فرسوده تهران نیز گفت: در حال حاضر ۶۰۰۰ هکتار بافت فرسوده در شهر تهران و در سایر شهرها داریم.

استاندار تهران روند بازسازی بافت‌های فرسوده تهران را قابل قبول و مطلوب ارزیابی نکرد و گفت: این اقدامات باید سرعت بیشتری به خود بگیرد، چرا که یکی از عواملی که می‌تواند در کاهش میزان خسارت‌های زلزله احتمالی تهران نقش موثری داشته باشد، مقاوم سازی ساختمان‌ها و تبدیل بافت‌های فرسوده به ساختمان‌های استاندارد است.

تمدن گفت: مهمترین وظیفه بازسازی بافت‌های فرسوده بر دوش شهرداری شهر تهران همچنین سایر شهرداری‌هاست و باید با سرعت عمل بیشتری نسبت به بازسازی بافت‌های فرسوده از محل تسهیلاتی که دولت در بودجه و برنامه پیش بینی کرده، اقدام کنند و مردم را برای مشارکت در بازسازی این بافت‌ها تشویق کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=54359

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر