4

سلیمی نیاز به اعزام به کشورهای دیگر ندارد

  • کد خبر : 54674
  • ۰۹ دی ۱۳۹۱ - ۸:۱۶

پورکاظمی درباره آخرین وضعیت بهداد سلیمی یادآور شد: قرار شده از کتف سلیمی عکس رنگی با تزریق ماده حاجب گرفته شود تا ببینیم مفصل شانه آسیب دیده است یا خیر. این عکس بسیار تعیین کننده است و نشان می‌دهد که سلیمی نیاز به آرتروسکوپی دارد یا نه.

دکتر لطفعلی پورکاظمی اعتقاد دارد که بهترین اساتید و تکنولوژی عمل کتف در ایران وجود دارد و به همین دلیل نیازی به اعزام بهداد سلیمی برای درمان به خارج از کشور نیست.

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در واکنش به اظهارنظر افشارزاده مبنی بر این‌ که در صورت نیاز سلیمی را به خارج از کشور اعزام می‌کنیم، اظهار کرد: در انجمن تخصصی کتف ایران بهترین اساتید ایران که در کشورهای اروپایی، آمریکا و ایران تحصیل کرده‌اند، فعالیت دارند و در کنگره‌های بزرگ بین المللی سخنرانی می‌کنند.

وی درباره آخرین وضعیت بهداد سلیمی یادآور شد: قرار شده از کتف سلیمی عکس رنگی با تزریق ماده حاجب گرفته شود تا ببینیم مفصل شانه آسیب دیده است یا خیر. این عکس بسیار تعیین کننده است و نشان می‌دهد که سلیمی نیاز به آرتروسکوپی دارد یا نه.

رییس کمیسیون پزشکی کمیته ملی المپیک با بیان این که تابع نظر انجمن کتف ایران هستیم، یادآور شد: سلیمی با تایید انجمن کتف آرتروسکوپی می شود، این جراحی بسته است و خیلی راحت انجام می‌شود. چنانچه تصمیم به جراحی نباشد نیز مشکل با فیزیوتراپی و آب درمانی حل خواهد شد.

پورکاظمی با بیان این که دانش اساتید ایران بسیار بالا است، خاطرنشان کرد: دانش و تخصص آسیب‌های کتف و زانو به ویژه در ایران در بهترین حالت ممکن است. سلیمی نیاز به اعزام به کشورهای دیگر ندارد، چرا که در ایران در زمینه دانش اساتید و تکنولوژی هیچ کمبودی نداریم.

وی در پاسخ به این پرسش که‌ آیا ممکن است با این جراحی مشکلی برای ادامه حضور سلیمی در میادین بین المللی بوجود بیاید، تاکید کرد: او هم جوان است و هم بافت‌های مفصل شانه‌اش سالم است. باید هر چه سریع‌تر درمان سلیمی انجام شود تا به بهترین شکل ممکن به میادین برگردد. اگر آسیب دیدگی سلیمی برطرف شود می‌تواند در المپیک برزیل رکوردهای بالاتری به ثبت برساند. سلیمی روزانه ۲۵ تن وزنه می‌زند و باید تمرینات سینگی را پشت سر بگذارد، بنابراین نیاز است که سریع‌تر مداوای او صورت بگیرد.

وی با بیان این که جای هیچ نگرانی وجود ندارد، اضافه کرد:‌ آسیب‌دیدگی در رشته وزنه‌برداری انکارناپذیر است. بعد از درمان قطعا آینده بهتری در انتظار سلیمی است.

پورکاظمی از آرتروسکوپی سلیمی تا ۱۰ روز آینده خبر داد و اضافه کرد: باید برای تزریق، وضعیت عروق، اعصاب و تاندون مفصل شانه راست مشخص شود. ما میلیمتر به میلیمتر کتف سلیمی را ارزیابی می‌کنیم. در همین راستا هم به دلیل وزن ۱۷۰ کیلویی سلیمی و پهن بودن شانه‌هایش نتوانستیم در ۱۷ مرکز از او MRI بگیریم و به همین دلیل ناچار شدیم او را به ساوه بفرستیم تا MRI کند. در هر حال همه چیز بستگی به عکس رنگی کتف‌اش و تشخیص انجمن کتف دارد. در صورت موافقت این جراحی قبل از پایان سال در تهران انجام می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=54674

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر