1

استعمارگران و کشورهای غربی تحمل یک ملت حق را ندارند

  • کد خبر : 54837
  • ۰۹ دی ۱۳۹۱ - ۲۲:۳۵

دکتر صلاحی با بیان اینکه مراسم و گرامیداشت حماسه ۹ دی باید همچنان احیا شود، گفت: احیای حماسه ۹ دی احیای ارزش‌های ملت ایران اسلامی است.

به گزارش مهرورزی (Mehrvarz.ir) وی با اشاره به نهج‌البلاغه، افزود: در نهج‌البلاغه ۲۴۱ خطبه، ۷۹ نامه و ۴۸۰ حکمت وجود دارد که از ۲۴۱ خطبه ۴۵ خطبه درباره سه حادثه بزرگ صدر اسلام نظیر ناکثین، قاسطین و مارقین است.
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: از تعداد ۷۹ نامه در نهج‌البلاغه، ۲۰ نامه درباره همین سه حادثه بیان شده است که ۱۷ نامه درباره قاسطین و سردمداران جبهه صفین است، همچنین از میان ۴۸۰ حکمت، ۲ حکمت درباره این مباحث یعنی ناکثین، قاسطین و مارقین است.
وی اضافه کرد: طلحه صحابه پیامبر(ص) بود که در مکه به ایشان ایمان آورد و حتی مهاجر محسوب می‌شد اما در کنار پیغمبر ماند تا جایی که برای قتل عثمان پرچمداری کند و به نوعی اولین کسی بود که با حضرت علی(ع) بیعت می‌کند، در این راستا نیز در مکه به پیامبر ایمان می‌آورد و با طلحه با امام(ع) بیعت می‌کند.
دکتر صلاحی ادامه داد: طلحه و زبیر به امیر المومنین می‌گویند ما با تو بیعت کردیم و از امروز به بعد من و زبیر شریک تو در اداره حکومت هستیم اما جواب صریح امام علی(ع) این بوده است که نه، لکن شما دو نفر شریکان در این هستید که به بنده کمک کنید. یعنی اگر نیازی به یاری شما بود به کمکم بشتابید که حاصل آن این می‌شود که طلحه و زبیر در کنار عایشه پیرامون عثمانی را بلند کرده و جنگ جمل را به وجود می‌آورد.
وی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم در برابر فتنه نجات یابیم باید پشت یک پرچم و حقی بایستیم که آن نیز در دست ولی فقیه و زمان است و اگر بخواهیم به سایت ها و ماهوار ها توجه کنیم، دچار شبه خواهیم شد چرا که مشخص است که آنها ما را به کجا خواهند کشاند.
دکتر صلاحی در پایان گفت: امیرالمومنین (ع) در بیانات خودشان این گونه بیان می‌کنند که کسی که با دین درافتاد، برافتاد، حکومت های استعمار‌گر تحمل یک حکومت ۷۰ میلیون نفری در کره زمین ندارند و این نشانگر آن است که استعمارگران و کشورهای غربی تحمل یک ملت حق را ندارند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=54837

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر