4

چرا دیکتاتور تونس با لیلی طرابلسی ازدواج کرد.+ تصاویر

  • کد خبر : 20076
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۹

بن علی به بهانه اینکه همسر قبلی اش ، پسر زا نیست او را طلاق داد و با لیلی طرابلسی که یک آرایشگر بود ازدواج کرد.لیلی در نهایت به حدی از قدرت رسید که می گفتند حق حیات و مرگ همه تونسی ها در اختیار اوست. همسر بن علی رئیس جمهور سابق تونس در یکی […]

بن علی به بهانه اینکه همسر قبلی اش ، پسر زا نیست او را طلاق داد و با لیلی طرابلسی که یک آرایشگر بود ازدواج کرد.لیلی در نهایت به حدی از قدرت رسید که می گفتند حق حیات و مرگ همه تونسی ها در اختیار اوست.
همسر بن علی رئیس جمهور سابق تونس در یکی از کاخ هایش ۱۰۰۰ جفت کفش گران قیمت داشت.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، انتشار گزارش یک تحقیق در تونس نشان داد که “لیلی طرابلسی” همسر زین العابدین بن علی رئیس جمهور مخلوع تونس تنها در یکی از کاخ های ریاست جمهوری یعنی کاخ سیدی بوسعید در حومه شمالی شهر تونس حدود هزار جفت کفش فاخر وگران قیمت داشت.

همچنین از انبار این کاخ ۱۵۰۰ قطعه جواهرات نیز کشف شده است.
این اطلاعات در گزارش کمیته ملی حقیقت یاب درباره رشوه و فساد مالی آمده اند.

این گزارش ۳۴۵ صفحه ای از وجود فساد مالی گسترده ای در سازمان ها، وزارتخانه ها، بانک ها ، گمرکات، روزنامه نگاران ، وکلا و دیگر بخش های کشور و جامعه تونس خبر می دهد.
“ناجی البکوش” از حقوقدانان برجسته  تونس در هنگام اعلام جزئیات این گزارش در نشست خبری گفت: خجالت می کشم . همه ارزش ها نادیده گرفته شده بودند.

این گزارش به هزینه مبالغ کلان برای دراختیار گرفتن روزنامه نگاران تونسی وخارجی به ویژه اروپایی برای بهبود وضعیت دولت تونس در افکار عمومی اشاره دارد. همچنین بانکهای دولتی و خصوصی از سوی نزدیکان بن علی و همسرش مورد سوء استفاده قرار می گرفتند.
بن علی و همسرش برای نزدیکان خود دستور اعطای وام های جدید و بخشودگی بدهی بانکی را صادر می کردند.

لیلی طرابلسی متولد ۱۹۵۷ (۵۴ ساله) نماد فساد مالی در دوره حکمرانی بن علی در تونس بود.
وی سال ها قبل از آشنایی با بن علی به عنوان یک آرایشگر ساده فعالیت می کرد و در سال ۱۸ سالگی با یکی از بازرگانان تونسی به نام خلیل معاوی ازدواج کرد اما ۳ سال پس از آن طلاق گرفت.

بن علی در هنگامی که ریاست سازمان امنیت ملی تونس را برعهده داشت با لیلی به عنوان مالک یک آرایشگاه زنانه آشنا شد. بن علی در آن مقطع خود شخصا بر عملیات های کنترلی بر مراکز تجاری نظارت داشت. در یکی از عملیات های نظارت بر آرایشگاه تحت مالکیت لیلی طرابلسی، بن علی با لیلی آشنا و این آشنایی منجر به ازدواج این دو می شود.

براساس قوانین تونس، چند همسری ممنوع است لذا بن علی به بهانه اینکه همسر قبلی اش ، پسر زا نیست او را طلاق داد و با لیلی طرابلسی ازدواج کرد.

لیلی در دوره ریاست جمهوری زین العابدین بن علی به قدرتمندترین شخص تونس تبدیل شده بود. در تونس گفته می شد لیلی می توانست با دست راستش افرادی را به عنوان وزیر یا سفیر تعیین کند و سپس با دست چپش آنها را به ارائه استعفا مجبور کند. او می توانست هر مقامی را به زندان بیاندازد و با فاصله بسیار کمی، او را از زندان آزاد کند. حق حیات و مرگ همه تونسی ها در اختیار لیلی طرابلسی بود.

علاوه بر لیلی، نزدیکان و خانواده او هم از این نفوذش سوء استفاده می کردند. خانواده طرابلسی از قدرتمندترین خانواده ها در تونس و بالاترین اتهامات فساد مالی نیز متوجه آنها بود.
در اعتراضات و انقلاب اخیر مردم تونس نیز بیشترین شعارها در کناره بن علی متوجه لیلی طرابلسی و خانواده اش نیز بود.

روزنامه فرانسوی لوموند پیش از این نوشته بود که لیلی طرابلس قصد داشت در ابتدای سال ۲۰۱۳، علیه شوهرش کودتای سفیدی را عملیاتی کند.
او برنامه ریزی کرده بود که در سناریوی همه جانبه، زین العابدین بن علی در سال ۲۰۱۳ به دلیل وضعیت بدجسمانی از قدرت کناره گیری کند و لیلی طرابلسی کاندیدای حزب حاکم در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری باشد و به این صورت او قدرت را به صورت کامل در اختیار خود بگیرد.

تونس در اواخر سال گذشته میلادی شاهد موجی از انقلاب و اعتراض بود که منجر به فرار رئیس جمور تونس و همسرش به عربستان سعودی شد.  این انقلاب، به ۲۴ سال ریاست جمهوری بن علی در تونس پایان داد.

گفته شده است لیلی طرابلسی یک روز قبل از فرار بن علی از تونس، یک و نیم تن طلا  از بانک مرکزی این کشور دریافت کرده بود.
پس از انقلاب تونس، لیلا و بن علی به اتهام غارت و در اختیار داشتن غیرقانونی مبالغ مالی و طلا و جواهرات محاکمه و هر یک به ۳۵ سال زندان و ۶۵ میلیون دلار جریمه محکوم شدند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=20076

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر