1

ریزش قیمت طلا در بازار امروز

  • کد خبر : 54914
  • ۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۲

هفته قبل در آستانه سال جدید میلادی، بازارهای جهانی علی رغم بازار طلای داخل، با نوسان خفیف قیمت طلا مواجه و دامنه این تغییر در محدوده ی ۱۶۵۰ تا ۱۶۶۰ دلار بود.

با نوسانی شدن بازار ارز و اوج گیری قیمتها در این بازار، بهای طلا نیز با رشد مواجه و تا نزدیکیهای بهای ۵۹۰ هزار تومان در هر مثقال پیش رفت که با عقب نشینی ارزها قیمت طلا نیز به شدت کاهشی شد و در آخر هفته بر روی نرخ  ۵۶۲ هزار تومان آرام گرفت.

این در حالیست که اونس جهانی طلا در این مدت با تعطیلات بازارهای مالی به مناسبت سال نومیلادی، با حداقل نوسان همراه بود.

براساس این گزارش،در روز شنبه بهای طلا در بازارهای جهانی با افزایش ۲ دلاری بر روی قیمت ۱۶۵۸ دلار بسته شد. بازار داخل نیز قیمت طلا را با افزایش در هر مثقال ۵۴۴ هزار و ۵۰۰ تومان و در هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام کرد که در روز یکشنبه این نرخها به ۵۵۷ هزار تومان و ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان بدل شد.

این گزارش می افزاید، در روز دوشنبه با رشد اونس جهانی و رسیدن آن به بهای ۱۶۶۵ دلار در کنار افزایش ارزش ارزها، بازار تهران به سرعت قیمتها را بالا برد و این روند حتی هنگامی که اونس طلا کاهش یافت و به ۱۶۵۸ دلار رسید متوقف نشد و در غروب قیمت طلا در هر مثقال به ۵۷۸ هزار تومان و در هرگرم به ۱۳۳ هزار و ۴۰۰ تومان رسید.

بر پایه این گزارش، در روز سه شنبه بازار طلای تهران تحت تأثیر بازار ارز قیمتها را بازهم بالاتر برد و این در حالی است که اونس طلا با کاهش بیش از ۸ دلاری در بازارهای بین المللی به فروش رسید. اما این روند از بعدازظهر معکوس شد و قیمت طلای داخل به شدت با افت ارزها ریزش کرد و قیمت هر مثقال طلا در غروب به ۵۶۶ هزار تومان رسید و این در حالی است که قیمت جهانی طلا با افزایش ۷ دلار و ۳۹ سنتی در پایان معاملات به سطح ۱۶۵۹ دلار و ۵۹ سنت برگشت.

در این روز هر گرم طلای ۱۸ عیار در ساعات پایانی کار بازار با بهای ۱۳۰ هزار و ۶۶۰ تومان به فروش رسید.

این گزارش حاکیست، روند کاهش طلا در روز چهاشنبه نیز ادامه پیدا کرد و قیمت هر مثقال طلا به ۵۶۴ هزار تومان و بهای هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۱۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان رسید.

در این روز در بازارهای جهانی قیمت طلا با رشد ۱ دلار و ۱۵ سنتی به ۱۶۶۰ دلار و ۷۵ سنت رسید.

شایان ذکراست، در روز پنجشنبه قیمت طلا در هر مثقال بر ۵۶۲ هزار تومان و در هر گرم بر ۱۲۹ هزار و ۷۵۰ تومان قرار گرفت که بازار شاهد کاهش ۲ هزار تومانی هر مثقال و ۴۴۰ تومانی هر گرم طلا بود.

 در این روز قیمت طلا در بازارهای جهانی نسبت به روز قبل نوسانی نداشت و  با بهای ۱۶۶۰ دلار و ۲۲ سنت به فروش رسید.

گفتنی است، بهای جهانی طلا در روز جمعه با افت جزئی بر روی ۱۶۵۷ دلار و ۳۰ سنت بسته شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=54914

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر