2

ایجاد بخش تصویری VOA،BBC برای انتخابات ایران

  • کد خبر : 54961
  • ۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۷

بی‌بی‌سی فارسی نیز فقط صدا بود تلویزیونی می‌شود و انکار نمی‌کنند که برای انتخابات ایران است البته آن زمان نمی‌گویند برای کمک به معارضین و مخالفین بلکه می‌گویند برای حضور و پوشش انتخابات ایران این کار را می‌کنیم.

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: رابرتز بعد از فتنه در مصاحبه‌ای می‌گوید ماجرای تقلب در انتخابات دروغ بود؛ پروژه اصلی بی‌اعتبار کردن و منزوی کردن رژیم دینی در ایران بود و برای این منظور ۴۰۰ میلیون دلار تخصیص دادیم.

حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان شب گذشته در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با تاکید بر اینکه تمامی اسنادی را که ارائه می‌کنم اسنادی غیرقابل تردید است، اظهار داشت: این اسناد برگرفته از سایت‌ها، نظرات، نشریات و یا اسناد محرمانه‌ای است که بعضا خود آنها منتشر کرده‌اند که این مسئله نشان می‌دهد که فتنه یک شبه شکل نگرفته بلکه ریشه دراز دارد و از مدت‌ها قبل طراحی شده بود.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه آقای مایکل لوی مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در اردیبهشت سال ۸۷ یعنی آوریل ۲۰۰۸ و ۱۱ ماه قبل از انتخابات ۲۲ خرداد در مصاحبه با نشریه نیویورکر می‌گوید باید آماده برنامه‌ای باشیم، افزود: وی می‌گوید بدون توسل به حمله نظامی باید بتوانیم جمهوری اسلامی ایران را که تعبیر دقیق وی «رژیم دینی ایران» است را ساقط کنیم.

*مشاور سابق امنیت ملی آمریکا ۱ روز قبل از انتخابات: فردا انقلاب سبز در ایران کلید می‌خورد

وی با تاکید بر اینکه لوی روز ۱۱ ژوئن ۲۰۰۹ مصاحبه‌ای را با نیویورک تایمز دارد، افزود: این مصاحبه دقیقاً یک روز قبل از انتخابات صورت می‌گیرد وی در آنجا می‌گوید فردا در ایران شاهد یک انتخابات نخواهیم بود بلکه انقلابی با عنوان انقلاب سبز کلید خواهد خورد.

مدیرمسئول روزنامه کیهان بر همین اساس به نشستی در واشنگتن اشاره کرد که در آن آقای گری سینگ، کنت تیمرمن، نری فراکلین و ابراهیم یزدی و دو نفر دیگر از ایران که شاید بعدها به مناسبتی از آنها نام ببرم، حضور دارند.

وی با بیان اینکه این نشست اردیبهشت ماه ۸۷ یعنی ۱۱ ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری ایران و شاید همزمان با اظهار‌نظر اولیه مایکل لوی برگزار می‌شود، یادآور شد: در این نشست تصمیم گرفته می‌شود احتمال «تقلب» در انتخابات ایران مطرح شود اما اینکه چه کسی مطرح کند قرار می‌شود که این احتمال توسط یکی از شخصیت‌های مطرح در کشور عنوان شود.

شریعتمداری با تأکید بر اینکه این به دلیل این است که مطابق فرمول موجود «جین شارپ» احتمال تقلب باید از مدت‌ها قبل مطرح شود تا اذهان برای آن آماده شود، گفت: این همان کاری است که در گرجستان، اوکراین و در قرقیزستان کردند اما در قرقیزستان به نتیجه مطلوب نرسیدند اگرچه در اوکراین نیز تغییر و تحولاتی ایجاد شد.

*مطرح کردن احتمال تقلب از سوی یکی از شخصیت‌های کشوری پیش از انتخابات

مدیرمسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه جین شارپ معتقد است اگر یک فرد مطرح احتمال تقلب را پیش بکشد اذهان آماده می‌شود، افزود: در مرداد ماه همان سال یکی از شخصیت‌های کشوری در اقدامی کاملاً غیرمنتظره که خیلی عجیب به نظر می‌رسید چراکه وی  چندین انتخابات را در دوران خود برگزار کرده بود و اصلاً طرح چنین احتمالی عجیب بود را مطرح کرد.

وی اضافه‌کرد:‌ اما گزارشی درباره اینکه چه شخصی این احتمال را مطرح می‌کند و می‌داند در کدام میدان بازی می‌کند، نیست اما به هر حال چنین احتمالی مطرح می‌شود.

پاور رابرتز: پروژه اصلی بی‌اعتبار کردن و منزوی کردن رژیم دینی در ایران بود

شریعتمداری بر همین اساس به پاور رابرتز معاون اسبق وزارت خزانه‌داری آمریکا که معاون تخصیص بودجه در دوران بوش بود، اشاره و اضافه‌کرد: رابرتز بعد از فتنه در مصاحبه‌ای با فارن پالسی می‌گوید ماجرای تقلب در انتخابات دروغ بود؛ پروژه اصلی بی‌اعتبار کردن و منزوی کردن رژیم دینی در ایران بود و برای این منظور ۴۰۰ میلیون دلار تخصیص دادیم که برای پیگیری می‌توان به سایت و وبلاگ وی مراجعه کرد.

مدیرمسئول روزنامه کیهان در پاسخ به این سؤال که آیا غربی‌ها برای اجرای انقلاب رنگی که در قرقیزستان ناکام ماند در ایران چنین برنامه‌ای را اتخاذ کردند یا سناوریوی مجزایی را چیده بودند، گفت: شواهدی که بنده به آن اشاره می‌کنم حاکی از آن است که براندازی نظام اسلامی از آغاز به عنوان یک هدف استراتژیک دنبال می‌شد و این مسئله را هم آقای لری فرانکلی و هم کنت تیمرمن که مسئول میز ایران در سی‌ای‌ای بود.

*براندازی نرم از سال ۶۹ کلید خورد

وی با تأکید بر اینکه براندازی نرم از سال ۶۹ کلید خورد، اظهارداشت: کنت تیمرمن در آن زمان مصاحبه‌ای دارد و می‌گوید ما با حرکات فرهنگی باید ذائقه‌ها را عوض کنیم و تنها از این طریق است که نظام ولایت فقیه را می‌توان دست بسته تسلیم مردان سیاست کرد.

شریعتمداری با بیان اینکه این همان زمانی است که مقام معظم رهبری موضوع شبیخون و تهاجم فرهنگی را مطرح می‌کنند؛ گفت: ما آن زمان وقتی این موضوع را شنیدیم خیلی تعجب کردیم که چطور حضرت آقا صحبت از شبیخون فرهنگی و تهاجم فرهنگی کردندهرچند توسط مسئولین مربوطه به خوبی دریافت نشد و خود آقا نیز بعدها به آن اشاره کردند.

مدیرمسئول روزنامه کیهان اضافه‌کرد: در همان زمان نگاه غرب به گروه‌های تروریست کمرنگ‌تر و بیشتر به سمت فرهنگی‌ها برای تغییر ذائقه می‌رود از این رو ماجرا از همان زمان دنبال می‌شود.

*کمک تیمرمن به یکی از سران فتنه

وی با تاکید بر اینکه کنت تیمرمن از اعضای برجسته کمیته نت که در ظاهر یک کمیته ملی در آمریکا برای کمک به دموکراسی است می‌گوید «ما ۴۰۰ میلیون دلار همراه با کمک‌های دیگر که نمی‌توانم نام ببرم در دوران اوباما به مخالفین نظام ایران در جریان انتخابات پرداخت کردیم»، گفت: البته وی نام یکی از سران فتنه را می‌برد که بنده نمی‌خواهم نامش  را بگویم؛ این اعتراف آقای کنت تیمرمن مربوط به ژوئن ۲۰۰۹ یعنی مدت کمی بعد از شروع فتنه است.

شریعتمداری بر همین اساس به آقای لرد بارتیمور در پایگاه خبری خانه شفاف سازی اطلاعات اشاره کرد که در تیرماه ۸۸ یعنی جولای ۲۰۰۹ می‌گوید ما در پی این بودیم که رسانه‌های مختلف را روی ایران و انتخابات ایران فوکوس و همه نگاه‌ها را متوجه آنجا کنیم؛ وی مطرح می‌کند دستورالعمل ما این بود که نگوییم این حرکتی که شروع شده برای انتخابات است بلکه باید تأکید کنیم «مردم مقاوم و شجاع ایران بعد از ۱۹۷۹ یعنی آغاز انقلاب اسلامی بار دیگر به صحنه آمدند تا حکومتی را که به ملا‌ها سپرده‌اند از آنها پس بگیرند».

مدیرمسئول روزنامه کیهان اضافه‌کرد: بارتیمور می‌گوید در پی این هستیم که این حرکت را مانند انقلاب بدانیم که آقا قبل از این سخنان بالتیمور فرمودند «اینها خواستند کاریکاتوری از انقلاب بیاورند».

*انتخابات بهترین نقطه تردید

وی در پاسخ به این سوال که چرا نظام سلطه نقطه عزیمت خود را برای ایجاد آشوب‌ها انتخابات قرار می‌دهد و امروز هم در کشور مصر یا گرجستان، قرقیزستان، اوکراین، ایران و حتی لبنان با توجه یه همین مسئله می‌خواهد آشوب خیابانی درست کند، اظهارداشت: هم رورتی و هم جین شارپ می‌گویند که کلید این حرکت باید نقطه‌ای باشد که می‌شود روی آن نقطه تردید سوار کرد؛ مثلا حقوق بشر یا  اینکه در زندان‌ها شکنجه صورت می‌گیرد؛ بنده تعجب می‌کنم که سی ان ان طی گزارشی با یک ایرانی فراری مصاحبه ‌کرد و وی می‌گفت شکنجه‌ها روحی است مثلا موبایل ما را گرفته‌اند این در حالی است که ما سال‌ها در زمان طاغوت زندانی بودیم و اصلاً خبری از موبایل و تلفن نبود.

*کودتاهای مخملی انتخابات‌محور هستند

شریعتمداری بر همین اساس مهمترین نقطه که بتوان در تردید سوار کرد را انتخابات دانست و یادآور شد: اساساً کودتاهای مخملی انتخابات‌محور هستند؛ بنده به نظریه‌ای که آقای جان کین بعد از اینکه وارد ایران می‌شود  و آن را برای عواملی که بعدها در فتنه بودند مطرح می‌کند اشاره می‌کنم؛ و نظریه معروف جان کین الکشن پوینت «نقطه انتخابات» است؛ از این رو به این علت باید از این نقطه آغاز شود و کسانی که واقعا نمی‌دانستند چه اتفاقی افتاده می‌گفتند رای ما را پس بدهید که خیلی زود فروکش کرد.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی در اواخر نوامبر ۲۰۰۷ یعنی چند ماه مانده به انتخابات این خبر را که آقای جورج بوش یک حکم ریاست جمهوری که به تعبیر ما یک حکم حکومتی است یک حکم ریاست جمهوری پنهان را امضا کرده است که در آن به سازمان سیا ماموریت داده شده که با عملیات و امکانات داخلی ایران به سیاه‌نمایی و نهایتاً بی‌ثابت‌سازی امت ایران بپردازیم، منتشر کرد.

وی با تأکید بر اینکه این گزارش را آقای آندرو هاکبرن در نشریه کانتر پانچ می‌گوید که افشای برخی اطلاعات می‌تواند برای ما زیان‌آور باشد و اشاره‌اش به ای سی نیوز است، افزود: وی می‌گوید بوش سند مخفی را امضا کرده که به مامورین آمریکایی اجازه یک حرکت تهاجمی مخفی علیه ایران را می‌دهد به طوری که با مقایسه محتوای این دستور با موارد مشابه چنین حرکتی در حوزه خود بی‌سابقه محسوب می‌شود اما زمان اجرای آن هنوز معلوم نیست.

*آموزش نافرمانی مدنی توسط عضو برجسته سازمان سیا

شریعتمداری در عین حال به اکتبر ۲۰۰۸ یعنی آبان ۱۳۸۷ و ۸ ماه مانده به انتخابات و دستورالعمل جامعی که به قلم رابرت کالینگر منتشر شد اشاره کرد و گفت: کالینگر یک سایت اختصاصی دارد و عضو برجسته سازمان سیاست که خود نیز انکار می‌کند؛ در این دستورالعمل چگونگی نافرمانی مدنی آموزش داده شده و سرفصل‌های آن گفته می‌شود.

مدیرمسئول روزنامه کیهان اضافه‌کرد: این سرفصل‌ها عمدتاً زیر سوال بردن انتخابات آینده با تاکید بر دو محور حاکمیت اقتدار‌گرایان و حضور فعال شورای نگهبان است؛ این دستورالعمل در سطح گسترده روی سایت گذار می‌آید که عنوان اینترنتی خانه آزادی است که در سال ۱۹۸۹ خانه آزادی بعد از تحولات و فروپاشی شوروی خانه آزادی در پراگ شکل گرفت و رادیویی با همین نام به نام رادیو آزادی به وجود آمد.

*ایجاد بخش تصویری VOA،BBC برای انتخابات ایران

وی با تأکید بر اینکه همزمان VOA  یک رادیو و صدای آمریکا بود از چند ماه قبل بخش تصویری خود را به راه انداخت و شبکه رادیو تلویزیونی می‌شود؛ بی‌بی‌سی فارسی نیز فقط صدا بود تلویزیونی می‌شود و انکار نمی‌کنند که برای انتخابات ایران است البته آن زمان نمی‌گویند برای کمک به معارضین و مخالفین بلکه می‌گویند برای حضور و پوشش انتخابات ایران این کار را می‌کنیم.

شریعتمداری بر ‌همین اساس به شبکه یورو نیوز یک شبکه اروپایی و مربوط به درون اروپاست که بخش فارسی به راه می‌اندازد و رادیو زمانه نیز در هلند با مدیریت فرح کریمی شکل می‌گیرد، خاطرنشان کرد: کریمی عضو شاخه نظامی منافقین است که بعداً وظیفه‌اش این بود که در اروپا منافقین را جابه‌جا می‌کرد؛ بعداً تابعیت هلند را می‌گیرد و مدتی نماینده حزب سبزها در پارلمان هلند است؛ وی یک سفر به ایران می‌کند و تماس‌های اصلی‌اش با شیرین عبادی است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=54961

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر