3

یک بام و دو هوای مسئولان در اعلام وضعیت آلودگی هوا در تهران

  • کد خبر : 55353
  • ۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۶

در حالی‌که مسئولان شهرداری تهران وضعیت هوای امروز تهران را در شرایط «هشدار» اعلام کرده‌اند، مرکز هماهنگی اطلاع‌رسانی آلودگی هوای تهران، وضعیت «ناسالم» را برای هوا عنوان می‌کند، اما آیا امکان دارد هوا برای هر سازمانی شرایط متفاوت داشته باشد؟

خبرگزاری فارس: یک بام و دو هوای مسئولان در اعلام وضعیت آلودگی هوا در تهران

به گزارش خبرنگار جامعه فارس، یوسف رشیدی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران امروز اعلام کرد که شاخص آلودگی هوای تهران وارد مرحله هشدار شده است در حالی‌که مرکز هماهنگی اطلاع‌رسانی آلودگی هوای تهران که مجموعه‌ای شامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران متعلق به شهرداری، اداره کل محیط زیست تهران، هواشناسی تهران و بخشی از وزارت بهداشت و درمان است امروز شرایط هوا را «ناسالم» اعلام کرد.

یوسف رشیدی عنوان کرده است که به دلیل وزش باد در روز گذشته قدری وضعیت بهتر شده است ولی احتمالا دوباره امروز و فردا غلظت آلایندگی‌ها افزایش می‌یابد.

به گفته رشیدی، شاخص آلودگی امروز ۱۳۰ است و در شرایط پایدار هستیم.

مرکز هماهنگی اطلاع رسانی آلودگی هوای تهران نیز اعلام کرده است که هوای تهران تا ظهر امروز برای افراد حساس در شرایط «ناسالم» قرار دارد.

این مرکز اعلام کرده است که بر اساس اطلاعات رسیده از مرکز سنجش آلودگی هوای شهر تهران میزان غلظت کلیه آلاینده‌ها نسبت به روز گذشته در همین ساعت کاسته شده است.

طبق اعلام این مرکز، ‌بر این اساس میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲٫۵ میکرون فراتر از حد مجاز بوده است و شاخص کیفیت هوا هم اکنون در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

آلوده‌ترین نقاط تهران از نظر ذرات معلق بر اساس اعلام مرکز هماهنگی اطلاع‌رسانی آلودگی هوا، مناطق اقدسیه، دروس، شادآباد، شهر ری، پارک رازی، پارک قائم، دانشگاه شهید بهشتی، سوهانک، شهرک چشمه و فرمانداری شهر ری است.

اما پرسش در اینجا این است که در حالی‌که آسمان در تهران برای مردم و مسئولان یکی است، چرا هر دستگاه و مرکزی یک وضعیت را برای آلودگی هوا اعلام می‌کند؟

در حالی‌که آلودگی هوای تهران موضوعی است که به طور مستقیم با سلامتی مردم در ارتباط است انتظار می‌رود حداقل، مسئولان دقت نظر بیشتری در اعلام وضعیت هوا داشته باشند تا بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان که بیشتر در معرض خطر هستند بتوانند با اعتماد به این اطلاع‌رسانی‌ها نسبت به حفظ سلامت خود اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=55353

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر