4

امریکا در سومالی زندان و پایگاه مخفی دارد

  • کد خبر : 5563
  • ۲۲ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۷

امریکا در سومالی زندان و پایگاه مخفی دارد بر اساس یک گزارش، سازمان اطلاعات مرکزی امریکا از یک پایگاه مخفی و همچنین یک زندان در سومالی برای مبارزه علیه شبه‌نظامیان الشباب استفاده می‌کند. مجله امریکایی “نیشن” (The Nation) روز سه‌شنبه نوشت، این پایگاه در مجاورت فرودگاه بین‌المللی موگادیشو پایتخت سومالی واقع و با دیوارهای بزرگ […]

امریکا در سومالی زندان و پایگاه مخفی دارد

بر اساس یک گزارش، سازمان اطلاعات مرکزی امریکا از یک پایگاه مخفی و همچنین یک زندان در سومالی برای مبارزه علیه شبه‌نظامیان الشباب استفاده می‌کند.

مجله امریکایی “نیشن” (The Nation) روز سه‌شنبه نوشت، این پایگاه در مجاورت فرودگاه بین‌المللی موگادیشو پایتخت سومالی واقع و با دیوارهای بزرگ محصور شده است.

بر پایه این گزارش، در این پایگاه بیش از ۱۰ ساختمان قرار دارد و دارای فرودگاه اختصاصی است که در آن جت‌های سازمان سیا مستقر هستند.

این پایگاه حدود چهار ماه پیش ساخته شده است و تحت محافظت سربازان سومالیایی قرار دارد اما تنها امریکایی‌ها رفت‌و آمد به این پایگاه را کنترل می‌کنند.

این گزارش حاکی است، سیا در این پایگاه برای عوامل اطلاعاتی سومالیایی، دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند.

بر اساس اعلام این نشریه امریکایی، سازمان اطلاعات مرکزی امریکا همچنین یک زندان مخفی در زیرزمین ساختمان آژانس امنیت ملی سومالی برپا کرده است.

امریکا به عوامل اطلاعاتی سومالیایی در ازای همکاری آنان، دستمزد می‌دهد و از این راه از معامله مستقیم با رهبران سیاسی سومالی که واشنگتن آنان را فاسد و غیرقابل اعتماد می‌نامد، خودداری می‌کند.

به گفته مقامات ارشد امنیتی سومالیایی و زندانیان پیشین این زندان، افراد در بند در این زندان مخفی از سوی عوامل سیا و فرانسوی بازجویی می‌شوند.

بعضی از این زندانیان در کنیا بازداشت و با هواپیماهای کوچک به این زندان منتقل شده‌اند.

این مجله نوشته است، این اطلاعات را از منابع متعددی در موگادیشو از جمله مقامات ارشد امنیتی سومالیایی، اعضای ارشد دولت انتقالی فدرال سومالی، زندانیان پیشین این زندان مخفی، و چند تحلیل‌گر آگاه سومالیایی و رهبران شبه نظامی این کشور، که برخی از آن‌ها با عوامل امریکا از جمله عوامل سازمان سیا ارتباط و همکاری داشته‌اند، به دست آورده است.

به گفته برخی از مقامات سومالیایی، امریکا در این کشور حملات هدفمند توسط نیروهای عملیات ویژه، حملات هواپیماهای بدون سرنشین و عملیات جاسوسی، انجام می‌دهد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=5563

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر