1

تعداد گرسنگان در آمریکا ۱۰ برابر شده است

  • کد خبر : 56175
  • ۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۶:۲۳

تعداد گرسنگان آمریکا که نیازمند کمک غذایی هستند از دهه ۱۹۷۰ تا به امروز بیش از ۱۰ برابر شده است.

پایگاه پژوهشی گلوبال ریسرچ با انتشار گزارشی به بهانه بحران اقتصادی و بدهی و کسری بودجه در آمریکا نوشت: بسیاری از مردم آمریکا در شرایط فعلی نمی توانند به لحاظ اقتصادی تاب بیاورند. فقر، بیکاری یا داشتن شغلی با درآمد کم، بی خانمانی، گرسنگی و ناامیدی زندگی بسیاری از مردم آمریکا را تحت تاثیر قرار می دهد و این در حالی است که مقامات ثروتمندترین کشور جهان به این وضع اهمیتی نمی دهند. ثروت دوباره بین بانکداران، شرکت های بزرگ و ثروتمندان توزیع می شود و فقر بیش از پیش بر طبقه فقیر جامعه آمریکا سایه می افکند.
این گزارش می افزاید: در دهه ۱۹۷۰ میلادی، از هر ۵۰ آمریکایی، یک نفر کمک غذایی دریافت می کرد. در پایان سال ۲۰۰۸ از هر ۵/۶ آمریکایی یک نفر یعنی ۳۱ میلیون نفر این کمک را دریافت می کردند اما امروزه این تعداد به حدود ۴۸ میلیون نفر رسیده و آمار همچنان رو به افزایش است. بیش از نیمی از جمعیت آمریکا به کمک فدرال نیاز دارند و با گذشت یک یا دو دهه این تعداد احتمالا افزایش می یابد. در عین حال درآمد متوسط یک خانوار رو به کاهش است و نرخ بیکاری به ۲۳درصد رسیده است. حدود صد میلیون آمریکایی در سن کار، بیکار هستند و شمار زیادی نیز درآمد بسیار کمی دارند. شرایط روز به روز بدتر می شود.
گلوبال ریسرچ نوشت «طبقه متوسط آمریکا در حال ناپدید شدن است و اغلب کودکان در خانواده هایی با درآمد کم یا بسیار فقیر زندگی می کنند. آمارها نشان می دهد میزان نابرابری درآمدی در آمریکا بیشتر از سایر کشورهای توسعه یافته است و شیلی، مکزیک و ترکیه نیز در این زمینه رتبه بالایی دارند. از سال ۱۹۸۹ میلادی تاکنون، نابرابری و اختلاف طبقاتی در ۴۹ ایالت آمریکا افزایش یافته است.»
در این گزارش خاطرنشان شده است: در سال ۲۰۱۲ بیش از ۵۰درصد از فارغ التحصیلان دانشگاهی آمریکا کمتر از ۲۵ سال در آمریکا یا شغلی با درآمد کم داشتند یا بیکار بودند و پیش بینی می شود این وضع در سال میلادی جدید بدتر شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=56175

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر