1

کاهش مجازات افشاگر ویکی لیکس+تصویر

  • کد خبر : 56942
  • ۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۹

قاضی یک دادگاه نظامی آمریکا، محکومیت احتمالی یک ارتشی متهم به انتشار اسناد طبقه بندی شده در سایت ویکی لیکس را چهار ماه کاهش می دهد.

سایت صدای آمریکا(VOA) نوشت: «قاضی یک دادگاه نظامی آمریکا، محکومیت احتمالی یک ارتشی متهم به انتشار اسناد طبقه بندی شده در سایت ویکی لیکس را چهار ماه کاهش می دهد. دنیس لیند قاضی یک دادگاه نظامی روز سه شنبه رای داد که از حکم احتمالی برادلی منینگ، ۱۱۲ روز کم شود زیرا به گفته این قاضی با این سرباز در زندان بدرفتاری شده است.»

 این سایت ادامه داد: «برادلی منینگ با ۲۲ مورد اتهام از جمله کمک به دشمن روبرو است که محکومیت آن زندان ابد است. محاکمه آقای منینگ ششم ماه مارس سال جاری میلادی آغاز می شود. اسناد سری و یا بسیار محرمانه منتشر شده در سایت ویکی لیکس، شامل مکالمات، گزارش ها و یا نوشته های دیپلماتیک بود که انتشار آنها از ماه ژوئیه سال ۲۰۱۰ آغاز شد. در این اسناد غالبا به رهبران جهان با دید خام و نادرست نگاه شده بود. مقام های رسمی آمریکا می گویند انتشار اسنادی که به ویکی لیکس شهرت یافت، هم زندگی آمریکاییان را به خطر می انداخت و هم تهدیدی بود برای امنیت ملی کشور.»

 سایت بی بی سی فارسی(BBC Persian)، ارگان رسمی نظام سلطنتی انگلیس، با اعلام این خبر نوشت: «به گفته قاضی دنیس لوند، شرایط نگهداری آقای منینگ در زندان انفرادی در سال ۲۰۱۰ غیرقانونی بوده و به همین خاطر این تخفیف در مجازات احتمالی او اعطا شده است. بردلی منینگ، سرباز سابق ارتش آمریکا  تنها فردی است که به عنوان متهم در این رابطه در آمریکا محاکمه می شود.»

 این سایت ادامه داد: « منینگ که ۲۵ سال سن دارد، گفته است که ۲۳ ساعت از هر شبانه روز را در یک سلول انفرادی بدون پنجره محبوس بوده است. به گفته وکلای مدافع آقای منینگ، او در حین بازداشت انفرادی در بیشتر موارد مجبور بوده که به طور کاملا عریان بخوابد. مقام های ارتش آمریکا می گویند به خاطر نگرانی از احتمال تلاش آقای منینگ برای خودکشی، او را در چنین شرایطی تحت نظر قرار داده اند. وکلای آقای منینگ با اشاره به شرایط سخت او در بازداشتگاه انفرادی خواهان لغو اتهام های مطرح شده علیه این تحلیلگر اطلاعاتی سابق شده اند.»

جام

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=56942

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر