1

مدیریت گذشته دانشگاه آزاد همواره بدنبال به بن بست کشاندن روند تحولات کنونی است

  • کد خبر : 58025
  • ۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۴

به نظر من مجلس در بحث تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد در شعارها گیر کرده است. مردم و افکار عمومی هم اکنون به دنبال این هستند که بدانند چرا مدیران قبلی دانشگاه آزاد تغییر کردند

محمد حسین پرکره معتقد است مدیریت گذشته دانشگاه آزاد اسلامی همواره به دنبال به بن بست کشاندن روند تحولات کنونی است و توضیح می دهد: آنهایی که با این تغییر و تحولات از دانشگاه دور شدند آیا باید عملیاتی را در دانشگاه انجام دهند و همچنان به آن نگاهی داشته باشند. به نظر می رسد این کار آنان دیگر تخلف محسوب شود.

محمد حسین پرکره با بیان این مطلب در انتقاد به مدیریت گذشته دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بعد سی سال در راس دانشگاه آزاد تغییر و تحولاتی ایجاد شد. از یک طرف از آنجا که ما یک مدیریت سی ساله را در این دانشگاه تجربه کردیم که این می توانست ثبات مدیریتی ایجاد کند، اتفاق خوبی بود. در طول سی سال گذشته هم کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است و امکان رد کردن این کارها هم به هیچ وجه وجود ندارد.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با بولتن نیوز ، افزود: از طرف دیگر بحثی وجود دارد مبنی بر اینکه آیا ایده آل های نظام اسلامی، ایده آل هایی که ما برای آن این همه شهید، جانباز و … دادیم در این دانشگاه محقق شد یا خیر. با توجه به آن آرمان هایی که از ابتدا داشتیم آیا این ایده آل های اتفاق افتاد یا خیر؟ آیا در نظام جمهوری اسلامی تنها گسترش کمی و حتی افزایش کیفیت علمی، بدون افزایش تعهد ملاک کافی هست یا خیر؟

پرکره ادامه داد: در حالی که انقلاب ما به خاطر این بود که ما تعهد و تخصص را توام با هم داشته باشیم. در دانشگاه آزاد اسلامی این مساله محقق نشد یعنی ما تعهد را توام با تخصص نداشتیم. بعضاً تخصص داشتیم و یا اینکه تخصص های تبلیغاتی داشتیم. یعنی تا آن حد که مانور می دادیم بار علمی نداشتیم. به این دلیل مردم و نظام به این نتیجه رسیدند که تغییر و تحولاتی در دانشگاه آزاد انجام شود. تحول مدیریتی هم در همه جای دنیا مانند ثبات مدیریتی وجود دارد. به این صورت آقای دکتر دانشجو را به عنوان رئیس دانشگاه آزاد منصوب کردند. به هر حال ایشان مدیری بر آمده از بدنه بسیج و حزب الله است.

محمد حسین پرکره با اعتقاد بر اینکه مدیریت گذشته دانشگاه آزاد اسلامی همواره به دنبال به بن بست کشاندن روند تحولات کنونی است، تصریح کرد : آیا آنهایی که با این تغییر و تحولات از دانشگاه دور شدند آیا باید عملیاتی را در دانشگاه انجام دهند و همچنان به آن نگاهی داشته باشند. به نظر می رسد این کار آنان دیگر تخلف محسوب شود. اگر تخلفی صورت گرفته و یا مساله ای وجود داشته که در زمان حاکمیت آنها بود، اکنون دیگر باید تعطیل شود. اگر تخلفی بود مجلس و قوه قضائیه می تواند و باید پی گیری کند، ما به عنوان دانشجویان و جوانان در این رابطه مطالباتی داریم. اما علاوه بر این همکنون نیز اتفاق هایی در حال رخ دادن است. برای مثال یک سری ویژه پرداخت ها وجود داشت که در برخی از واحد ها به ماهی ۲۰۰ میلیون تومان هم می رسید خب چرا مجلس و قوه قضائیه این مسائل را پی گیری نمی کنند؟ این دانشگاهی است که هزینه هایش را خودش از طریق دریافت شهریه از دانشجویان تامین می کند. چرا باید این پرداخت ها به ماهی ۲۰۰ میلیون تومان برسد؟ برای خودشان عیدی های آن چنانی تعیین می کردند. آمارها همه هست. در برخی واحدها مجموع این چنین پرداخت هایی به ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است در حالی که اکنون با حذف این تخلف ها کمبود بودجه برخی بودجه های واحدها تامین شده است.

وی همچنین درباره مساله تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد که در مجلس مطرح است، گفت: بحث تحقیق و تفحص مطرح بود. اما ببینید اگر در هر جایی و هر مساله ای ما در شعارها گیر کنیم در واقع بازنده می شویم. به نظر من مجلس در بحث تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد در شعارها گیر کرده است. مردم و افکار عمومی هم اکنون به دنبال این هستند که بدانند چرا مدیران قبلی دانشگاه آزاد تغییر کردند. چه تخلفی انجام شده بود که تغییر کردند. ما همه این مسائل را باید به مردم بگوئیم، باید بگوئیم در چه واحدی پرداخت های ویژه وجود داشت و به چه کسانی ماهی ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت ویژه صورت می گرفت. یا در واحدی از واحدهای دانشگاه آزاد به اسم دانشجو غذا طبخ می شد اما در جای دیگری توزیع می شد. چیدمان نیروها در برخی از واحد ها به شکلی بود که اصل ربطی به تخصص افراد نداشت. کسی که تخصص لازم را نداشت در جایی قرار می گرفت که نمی توانست دانش لازم را برای آن کار داشته باشد.

مشاور دکتر فرهاد دانشجو افزود: بحث اصلی من این است که اکنون قوه قضائیه و مجلس در این رابطه در کجا هستند. چه کسی به این مطالبات مردمی پاسخ خواهد گفت؟ به نظر من تحق و تفحصی که در مجلس مطرح است در حال وارد شدن به فضای سیاسی کاری است. عزم وجود دارد اما مانند موج دریا بالا و پائین دارد. یک روز هست و یک روز نیست. در بحث تحقیق و تفحص امروز دیگر مثل سابق نیست که درهای دانشگاه بسته باشد، درها باز است بیایند و ببینند وضعیت چگونه بود. برای مثال در واحدهایی دانشجویانی داشتیم که هیچ از وضعیت علمی خوبی برخوردار نبودند اما با هزینه واحد برای تحصیل در خارج از کشور بورسیه شدند. چرا مجلس این مسائل را چرا پی گیری نمی کنند.

پرکره در انتقاد به موضع گیری برخی از افراد در انتقاد به عملکرد فرهاد دانشجو، گفت: یک سری افراد که هیچ نقدی به کارنامه سی ساله دانشگاه آزاد نداشتند آمده اند در نقد آقای دکتر دانشجو کارنامه سی ساله صادر کرده اند. این خطای محض است. آنها سی سال سکوت محض کردند حالا آمده اند و در نقد دکتر دانشجو صحبت می کنند. یک سری هم کاسه داغ تر از آش شده اند در حالی که مجاهد ترین قشر در مبارزه با امپراتوری گذشته دانشگاه آزاد بسیج دانشجویی بودند. حالا یک سری می خواهند از آنها سبقت بگیرند. آنها آمده اند به دکتر دانشجو نقد می کنند که باید در این یک ساله جلوی یک سری تخلفات، ویژه پرداخت ها، باند بازی های فامیلی و… را می گرفت. برای درست کردن یک امپراتوری سی ساله حداقل سه سال باید وقت بدهیم.

مشاور دکتر دانشجو ضمن هشدار به زیاده خواهی برخی، اعلام کرد: الان آقای دانشجو با رافت و مهربانی با همه برخورد می کند اما برخی فکر نکنند این رفتار دائمی خواهد بود و بخواهند از این رافت اسلامی سوء استفاده کنند. حتی اگر آقای دانشجو هم بخواهد به رفتار با رافت و سکوت خود ادامه دهد، اذهان عمومی دیگر اجازه سکوت در برابر زیاده خواهی عده ای را به ایشان نخواهد داد. ایشان سرانجام باید به افکار عمومی پاسخ دهد که در گذشته چه اتفاقی افتاده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=58025

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر