1

قیمت طلای جهانی افزایش یافت +جدول

  • کد خبر : 58304
  • ۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۸:۳۸

در حالی که چهارشنبه هفته پیش قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی به رقم نازل ۱۶۲۵ دلار در هر اونس رسید، صبح دیروز هر اونس طلا نسبت به روز ماقبل از آن ۱۰ دلار در هر اونس گرانتر شد و به رقم ۱۶۸۱ دلار در هر اونس رسید.

این افزایش ناگهانی طلا باعث واکنش بازار طلا و جواهر تهران شد و هر سکه بهار آزادی به رقم یک میلیون و ۳۲۷هزار تومان رسید. نیم سکه نیز ۶۵۵ هزار تومان معامله شد. اما بیش از همه تاثیر افزایش طلای جهانی بر بازار داخلی در طلافروشی‌های سطح شهر محسوس بود و اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرد طلای ساخته نشده ۱۸ عیار به بیش از گرمی ۱۳۱هزار تومان رسید. نکته جالب افزایش قیمت سکه تمام بهار طرح قدیم در روز گذشته بود. سکه طرح قدیم دیروز با ۳۲ هزار تومان افزایش نسبت به روز دوشنبه به یک میلیون و ۳۰۲هزار تومان رسید. »

طلای جهانی هم افزایش یافت

روز گذشته با آغاز بازار بورس در اروپا ناگهان بازار طلا سیر صعودی به خود گرفت و رقم ۱۶۸۳ دلار در هر اونس را لمس کرد. این در حالی بود که هفته گذشته حرکت بازار طلا چندان شلاقی نبود و در روزهای شنبه و یک‌شنبه در عدد ۱۶۶۴ در هر اونس ثابت بود و روز دوشنبه هم به ۱۶۷۰ دلار در هر اونس رسید. اما کارشناسان دلیل اصلی افزایش بهای جهانی طلا را سخنرانی رئیس بانک مرکزی آمریکا و خوش بینی نسبت به بحران بدهی اروپا دانستند. به گزارش وال استریت ژورنال، معاملات حجم بالای طلا برای تحویل در ماه فوریه در بازار کامکس نیویورک روز دوشنبه با ۱۰٫۷۰ دلار یا ۰٫۶ درصد افزایش بها، به ۱۶۷۰ دلار در هر اونس رسید.

طلا در ساعات اولیه معاملات روز سه‌شنبه نیز با ۰٫۳ درصد صعود بها، ۱۶۷۴ دلار در هر اونس بود. ارزش یورو به‌دنبال تحولات مثبت در منطقه اقتصادی یورو به بالاترین سطح ۱۰‌ماه گذشته در برابر دلار آمریکا رسید. طلا و دلار آمریکا همواره رابطه معکوسی داشته‌اند. مشکلات بدهی اروپا که افزایش تقاضا برای دلار آمریکا به عنوان سرمایه مطمئن را در پی داشت، به کاهش قیمت‌های طلا منجر شده بود.

تحلیلگران گروه بانکی گولدمن ساکس کاهش بهای طلا در روزهای اخیر را فرصت مناسبی برای خرید این فلز گرانبها پیش از آغاز مذاکرات مربوط به افزایش سقف استقراض دولت آمریکا دانسته‌اند.

دلیل افزایش قیمت سکه‌های تمام طرح جدید

از طرف دیگر در بازار تهران سکه طرح قدیم، دیروز نسبت به روز پیش از آن به‌طور متوسط دوبرابر سکه‌های امامی(طرح جدید) افزایش قیمت داشت. احمد وفادار رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر استان تهران در خصوص دلیل این افزایش گفت‌: «بورسی شدن سکه طرح جدید باعث یکسان شدن قیمت سکه‌های طرح جدید و قدیم شد که البته طرح درست و کارشناسی شده‌ای نبود و بانک مرکزی هم با پیش فروش سکه به مبارزه با این طرح پرداخت.»

به گفته وفادار، قیمت سکه طرح جدید با کم شدن حجم سکه طرح قدیم و افزایش حجم تقاضا برای خرید سکه طرح جدید که به وسیله بورسی شدن با قیمت سکه طرح قدیم برابر شده بود افزایش یافت. در حال حاضر در برخی موارد قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان از قیمت سکه تمام طرح قدیم بیشتر است.

نظرات متفاوت پیش‌بینی‌کنندگان قیمت طلا در سال ۲۰۱۳

براساس اطلاعات گردآوری شده از سوی بلومبرگ، کریستین تاکسن از دانسک بانک کپنهاگ، کسی که دقیق‌ترین پیش‌بینی‌ها برای هشت دوره سه ماهه گذشته را کرده است، گفت: «میانگین قیمت طلا در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ به ترتیب یک هزار و ۷۲۰ و یک هزار و ۶۰۰ دلار در هر اونس خواهد بود.» تام کندال در بانک کردیت سوئیس واقع در لندن انتظار دارد میانگین قیمت طلا در دو سال یاد شده به ترتیب به یک هزار و ۷۴۰و یک هزار و ۷۲۰ دلار در هر اونس برسد.

تهران امروز
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=58304

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر