1

دخالت تعدادی از نمایندگان در اموراجرایی

  • کد خبر : 58425
  • ۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۱

وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اظهارات احمدی‌نژاد درباره دخالت مجلس در امور اجرایی مدعی شد: ما در مواردی شاهد دخالت برخی از نمایندگان در عزل و نصب ها هستیم که کار پسندیده‌ای نیست و باید با آن مقابله کرد.

صمد سلیمانی نماینده تهران، ری، شمیرانات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به حضور احمدی‌نژاد در صحن علنی مجلس و با اشاره به اظهارات وی گفت: بحث رئیس جمهور این است که قوا از یکدیگر بیگانه نیستند و در هم تنیده‌اند و نظارت‌هایی که مجلس براساس مسئولیت‌های خود بر قوه مجریه اعمال می‌کند، دخالت نیست.

وی در ادامه با اشاره به ارائه لوایح از سوی دولت افزود: اگر لایحه پیشنهادی دولت به مجلس تا حد زیادی تغییر کند که نظر قوه مجریه را منتفی کرده باشد، لایحه نیست و طرح است و انتقاد رئیس‌جمهور از این امر کاملا منطقی و قابل تامل است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور مبنی بر عدم دخالت مجلس در اجرا تصریح کرد: این متن قانون اساسی است که مجلس در امور اجرایی مانند عزل و نصب مدیران و …. نباید دخالت کند.

سلیمانی در ادامه مدعی شد: ما در مواردی شاهد دخالت برخی از نمایندگان در عزل و نصب ها هستیم که کار پسندیده‌ای نیست و باید با آن مقابله کرد اما موضوع کلیت مجلس در دخالت‌ در امور اجرایی صحت ندارد.

وی همچنین درباره عدم حضور احمدی‌نژاد در صحن علنی برای استماع سخنان نمایندگان اظهار داشت: به دلیل ذهنیت‌هایی که میان دولت و مجلس ایجاد شده بود، ترک صحن علنی از سوی رئیس‌جمهور کار درستی بود اما باید جلسه‌ای دیگر تشکیل شود تا دولت هم سخنان نمایندگان را گوش بدهد اما نباید تنها افراد خاصی متکلم وحده باشند و صدای کلی مجلس به گوش دولت برسد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=58425

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر