2

ابتذال در افغانستان روز به روز افزایش می‏ یابد

  • کد خبر : 58626
  • ۲۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۳

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: استکبار جهانی در حال تغییر دادن فرهنگ و عقاید کشورهای منطقه خاورمیانه است و امروز شاهد هستیم که ابتذال در افغانستان روز به روز افزایش می‏یابد.

خبرگزاری فارس: ابتذال در افغانستان روز به روز افزایش می‏یابد / فرهنگ غرب یکه‏تاز میدان بازی افغان‏ها

ابوالفضل دربانیان عصر امروز در گردهمایی حلقه‌های صالحین اداره بهزیستی شاهرود که در این اداره برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان اسلام در تلاش هستند تا فرهنگ اسلامی را در کشورهای همسایه و مسلمان از بین ببرند و فرهنگ غربی را جایگزین آن کنند و از این راه بر فرهنگ ما نیز تاثیر بگذارند.

وی با اشاره به نمایش تصاویری مستند از عمق فجایع در فلوجه عراق و افغانستان افزود: ابتذال رو به تزاید در کشور افغانستان، از تهاجم فرهنگی توسط غرب در عرصه‌های فرهنگی و مذهبی حکایت دارد و هدف غرب تغییر و تبدیل ماهیت و هویت کشورهای مذکور است.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: باید هوشیار بود و شرایط را به درستی تحلیل و موضع مناسب اتخاذ و تلاش کرد تا برابر این توطئه‌ها، مقابله صحیح انجام داد.

فرمانده بسیج کارمندان شاهرود نیز در سخنانی اظهار داشت: بسیجیان در حلقه‌های صالحین باید به معرفت‌افزایی بپردازند.

محمود نعیم‌آبادی با اشاره به دفاع مقدس و فرازهای کوتاهی از هشت سال دفاع مقدس گفت: اگر رشد و بالندگی با ارتقای معرفت توأمان نباشد، کارایی ندارد.

دشمن درصدد کند کردن روند توسعه اقتصادی و علمی کشور است

مسئول تربیت و آموزش بسیج کارمندان شاهرود نیز گفت: دشمن می‌خواهد با جنگ اقتصادی، روند توسعه اقتصادی و علمی کشور ما را کند سازد تا بتواند ما را کنترل کند.

حجت‌الاسلام سیدحسین موسویان در سخنانی با اشاره به تاریخچه تحریم‌های استکبار علیه ایران اظهار داشت: با اشغال سفارت آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال ۵۸، کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا دستور بلوکه کردن اموال و دارایی‌های ایران را در آمریکا صادر و از ارسال قطعات یدکی و تجهیزات نظامی به ایران و خرید نفت جلوگیری کرد.

وی افزود: بعد از این تحریم‌ها که نخستین تحریم بود، استکبار به سرکردگی آمریکا به هر دلیلی کشور ما را تحریم و محدودیت‌های مختلفی را برای ما اعمال کرد.

مسئول تربیت و آموزش بسیج کارمندان شاهرود با نام بردن از دلایل دامن زدن دشمن به تحریم‌ها گفت: مهم‏ترین بهانه‌ دشمن برای دامن زدن به تحریم‌ها عبارت است از عدم اجرای دموکراسی، حمایت از تروریست، عدم رعایت حقوق بشر و تولید سلاح‌های کشتار جمعی با استفاد از انرژی هسته‌ای و دلایل دیگر که همگی واهی است.

دشمن می‌خواهد از صدور انقلاب اسلامی جلوگیری کند

مسئول تربیت و آموزش بسیج کارمندان شاهرود افزود: دشمن می‌خواهد با این تحریم‌ها و اعمال فشار، کشور ما را به مسائل حاشیه‌ای به منظور جلوگیری از تداوم تهدید منافع غرب سوق دهد و از صدور انقلاب اسلامی به سایر کشورهای جهان جلوگیری کند و نهضت بیداری اسلامی را تحت‌الشعاع قرار دهد.

موسویان افزود: دشمن می‌خواهد برتری قدرت پوشالی خود و اعمال نفوذ جهانی در قالب سیاست نظام تک‏قطبی را در جهان گسترش دهد و انقلاب اسلامی مانع بزرگ این نفوذ است.

وی خاطرنشان کرد: علت تحریم‌های دشمنان، امید داشتن کاذب نسبت به نتیجه بخش بودن و موفقیت استفاده از این روش و ناکارآمد بودن سایر روش‌ها برای تحمیل فشارهاست.

مسئول تربیت و آموزش بسیج کارمندان شاهرود با اشاره به اهداف دشمن از تحریم‌ها اظهار داشت: دشمن از این تحریم‌ها، اهداف مختلفی را دنبال می‌کند که تحمیل اراده سیاسی غرب به ایران و تحمیل هزینه به کشور و مردم و اقتصاد کشور و خسته کردن مردم و ایجاد فرسودگی در روحیه اجتماعی جامعه از جمله آنهاست.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها نتایج مثبتی برای ما دارد، بیان داشت: این تحریم‌ها باعث می‌شود تا فرآیند خودکفایی در بخش‌ها و موضوعات مختلف کشور سرعت بگیرد و ذخایر نفتی و گازی و مواد اولیه برای نسل‌های بعدی و زمانی که دنیا با کمبود ذخایر مواجه می‌شود، حفظ شود.

موسویان تاکید کرد: ملت ما مانند همیشه ایستاده است و برابر این مشکلات مقاومت ایستادگی خواهد کرد و دشمن را در این جنگ نیز ناکام خواهد گذاشت.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=58626

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر