2

و مکرشان به خودشان بازگشت

  • کد خبر : 59967
  • ۰۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۶

دو سال قبل پیمان ناتو برای به اصطلاح کمک به ملت لیبی به منظور سرنگونی رژیم دیکتاتوری فاسد معمر قذافی و تبدیل این کشور به سرزمین امنیت و ثبات و یگ الگوی دمکراسی برای همسایگان به آن حمله کرد.

تجمع مردم لیبی در پایتخت این کشور

تجمع مردم لیبی در پایتخت این کشور
 روزنامه القدس العربی چاپ لندن در سرمقاله شماره امروز خود با اشاره به تحولات اخیر لیبی نوشت: کشورهای ناتو به و یژه انگلیس، آلمان و هلند دو سال بعد از اتباع خود در شهر بنغازی به عنوان خاستگاه انقلاب خواستند جهت حفظ جانشان فورا این شهر را ترک کنند.
وزارت خارجه انگلیس با صدور بیانیه اعلام کرد: تهدید علیه غربیها در بنغازی حتمی است لذا از اتباع خود می خواهیم فورا شهر را ترک کنند.
تهدید مزبور ناشی از گروه های جهادی اسلامگرا در لیبی به ویژه شرق است که می خواهند از این دولتها به خاطر مداخله نظامی در شمال مالی برای سرکوب اسلامگرایان شورشی انتقام بگیرند.
در این یادداشت آمده است: گرچه لیبی از رژیم قذافی رهایی یافت اما به کشوری شکست خورده تبدیل شد که شبه نظامیان مسلح بر آن حاکم هستند و فساد با توجه به ضعف حکومت مرکزی افزایش یافته است.
یک گروه جهادی که به مجتمع گاز در عین امیناس در صحرای جنوب شرق الجزایر حمله کرد، از لیبی آمده بود و سلاح های پیشرفته اش را از گردان های الزنتان در کوه های نفوسه غربی خریداری کرد.
گروهه ای جهادی که در مقابل مداخله فرانسه در شمال مالی ایستاده اند، سلاحشان را از انبارهای سلاح رژیم سابق لیبی تهیه کردند که آن را باز گذاشته بود.
به نوشته القدس العربی، درست است که شوراهای محلی و نظامی در الزنتان با صدور بیانیه ای دستیابی گروه های مهاجم به مجتمع گاز به سلاح گردان های الزنتان را تکذیب کردند اما این به معنای آن نیست که لیبی به جنگل سلاح و صحنه نمایش شبه نظامیان مسلح و پایگاه گروه های اسلامی تندرو تبدیل نشده است.
دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در مجلس کشورش گفت: جنگ علیه تروریسم سازمان القاعده در مغرب اسلامی چند دهه ادامه می یابد اما وی نگفت که مداخله نظامی ناتو در لیبی باعث تقویت توانمندی و تسلیحاتی این سازمان شده است.
اوضاع در لیبی، منطقه ساحل و صحرای بزرگ به ویژه پس از مداخله فرانسه در مالی و اعزام نیرو برای حفاظت از معادن اورانیوم نیجر بدتر می شود.
در پایان این یادداشت می خوانیم، کشورهای غربی به منظور تامین منافع نفت، گاز و اورانیوم به مداخله نظامی روی آوردند که ملت های فریب خورده با شعار آزادی و حقوق بشر بهای گزافش را می پردازند.
پایگاه خبری شبکه العالم
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=59967

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر