4

فعالیت دشمن برای انتخابات از تیرماه آغاز شده است

  • کد خبر : 60552
  • ۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۴

در انتخابات ۸۸ رسانه‌های دشمن فعالیت‌هایشان را از دی‌ماه شروع کردند اما در انتخابات ۹۲ فعالیت‌ها از تیر ماه آغاز شده است.

سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی کشور در نشست رؤسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری که در دانشگاه علوم انتظامی برگزار می‌شود، گفت: یکی از رویکردهای دهه اخیر در نیروی انتظامی جامعه‌محوری آن است. نیروی انتظامی در افق ۱۴۰۴ باید پلیس برتر در منطقه باشد که ما الان به آن رسیده‌ایم. افق دیگر الگوساز و الهام‌بخش بودن است که این با رقابت در کشورهای منطقه به دست نمی‌آید. باید تلاش کنیم در تراز کشورهای توسعه یافته خودمان را پیدا کنیم و در آن عرصه اهدافمان را مشخص کنیم.

وی با اشاره به نگاه جامعه محور در امنیت گفت: امنیت جامعه‌محور نگاهش این است که حاکمیت را حفظ کند و امنیت را برای حاکمیت به وجود بیاورد. در این نگاه مردم دیده می‌شوند و یگان‌‌های حافظ امنیت باید جامعه را در برابر تهدیدات حفظ کنند.

وی افزود: در حالی‌که ما باید نگاه پیش‌بینی و پیشگیری محور داشته باشیم. تقدم پیشگیری اجتماعی در پیشگیری انتظامی بدین معنی است که از مردم در کنترل جرم استفاده شود. در این راه افزایش تقویت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در کنترل اجتماعی نیز باید باشد. که همین‌طور هم هست.

سردار احمدی‌مقدم گفت: مرزهای شرق و غرب کشور ما مناطق بی‌ثبات و تهدیدزا هستند. حضور افراد فراملیتی در کشورهای پیرامون ما و مداخله فعال برای بی‌ثبات‌سازی کشورمان باعث ایجاد تهدید در آن مناطق شده است که با اقدامات نیروی انتظامی امنیت برقرار شده است.

وی افزود: ما همکاری‌ خوبی با پارک‌های علم و فناوری داشتیم. ۱۳۰ سامانه و زیرسامانه و اینترانت کاملا مستقل در نیروی انتظامی به وجود آورده‌ایم. علاوه بر این ۷۰۰۰۰ایستگاه کاری در نیروی انتظامی به وجود آمد که توانست ۳۵میلیون خدمت به مردم ارائه دهد.

احمدی‌مقدم گفت: در ۷ سال گذشته همه ساله در اسفندماه با برگزاری یک پیمایش احساس بروز جرم را در کشور اندازه گیری کرده‌ایم که احساس بروز جرم از ۶۲ درصد به ۳۵ درصد کاهش یافته و احساس امنیت از ۳۵ درصد به ۵۹ درصد در کشور رسیده است. نرخ کشف جرم هم در کشور به ۹۵ درصد رسیده است. حتی در حوزه پلیس فتا که کشف جرم ۲۱ تا ۲۵ درصد است نرخ کشف جرم ما ۶۷ درصد بوده است.

وی در ادامه گفت: در انتخابات ۸۸ تمام رسانه‌های دشمن فعالیت‌هایشان از دی‌ماه شروع شد اما در انتخابات ۹۲ فعالیت‌ها از تیر ماه آغاز شده است. فضاسازی، سوژه پروری، تلاش برای بی‌ثباتی و از این قبیل اقدامات بدین خاطر است که این بار در فضای انتخاباتی کشور یک انفجار اقتصادی ـ سیاسی به وجود بیاورند. در حالی‌که با تدابیر نیروی انتظامی و تلاش ارگان‌‌های مرتبط آنان به اهدافشان نخواهند رسید.

احمدی‌مقدم در پایان گفت: نیروی انتظامی تمهیدات ویژه‌ای در عرصه امنیت تا ایستگاه انتخابات ۹۲ بر عهده دارد. تمام ارگان‌‌های مرتبط هم تلاش می‌کنند بهترین انتخابات را برگزار کنند. البته وزارت علوم نیز توانسته فضای دانشگاه‌ها را در بحث سیاسی آرام نگه دارد. در حالی‌که دشمن تلاش می‌کند با تبلیغ مشکلات اقتصادی فضای دانشگاه‌ها را ناآرام کند. اما وزارت علوم توانسته مدیریت خوبی در این موضوع داشته باشد و نشاط سیاسی را همراه با امنیت در دانشگاه‌ها ایجاد کند.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=60552

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر