1

نباید در ایران که پرچم اسلام را برافراشته یک فقیر هم پیدا شود

  • کد خبر : 60785
  • ۱۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۸

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: باید یک نهضت جدید با عنوان «نهضت توانمندسازی» در کشور شروع شود.

محسن رضایی در مراسم جشن سالروز میلاد پیامبر اسلام(ص) در کرمانشاه، با تبریک این روز اظهار کرد: اسلام کامل‌ترین دین است و عمل به آن در تمام ابعاد می‌تواند جامعه را به سعادت برساند.

وی ادامه داد: همانگونه که در مباحث دفاع و امنیت عمل به آموزه‌های اسلام را به کار گرفتیم و به پیشرفت‌های خوبی دست یافتیم، امروز باید در اقتصاد هم شیوه اسلام را به کار گیریم تا مشکلات رفع شود.

رضایی، مردمی کردن اقتصاد را شیوه اسلام معرفی کرد و گفت: اقتصاد مردمی سبب افزایش درآمد مردم و کاهش تورم می‌شود. تجربه نشان داده با اقتصاد دولتی به جایی نمی‌رسیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه “نباید در ایران که پرچم اسلام را برافراشته یک فقیر هم پیدا شود، حتی اگر تحریم‌ها نیز وجود داشته باشد”، تصریح کرد: درست است که در حال حاضر تحریم‌ها مشکلاتی را برای کشور بوجود آورده، اما برخی خود تحریمی‌ها بیش از تحریم‌های غرب به ما آسیب می‌زند.

وی همچنین با بیان اینکه “کاهش ارزش پول ملی زیبنده کشور اسلامی ایران نیست”، بر ضرورت اعتماد به به جوانان تاکید کرد و گفت: جوانان ثروت کشورند و باید زمینه برای ورود آنها به عرصه سازندگی را مهیا سازیم.

رضایی همچنین با بیان اینکه “باید نهضت توانمندسازی در کشور شکل بگیرد”، افزود: با ایجاد این نهضت همه اقشار وارد صحنه فعالیت شده و تولید رونق می‌گیرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به ایثار مردم استان کرمانشاه در دوران جنگ تحمیلی یادآور شد: در تمام جنگ‌های گذشته تاریخ ایران بخش‌هایی از خاک کشورمان جدا شد و در این جنگ هم صدامیان آمده بودن پنج شهر را از خاک ایران جدا کنند اما با ایثار مردم و جوانان ذره‌ای از خاک ایران به دست دشمنان نیفتاد و امروز نباید این جوانان را در مشکل ببینیم.

وی به توامندی‌های استان کرمانشاه در دو بخش تجارت و کشاورزی اشاره کرد و گفت: با بالفعل کردن این پتانسیل ها اوضاع اقتصادی مردم استان بهتر می‌شود و بیکاری هم از بین می‌رود.

رضایی همچنین به غنای فرهنگی و هنری مناطق زاگرس اشاره کرد و با بیان این اعتقاد که “متاسفانه کمتر به این بخش توجه شده است”، اظهار کرد: کرمانشاه می‌تواند به یک قطب فرهنگی و هنری تبدیل شود.

ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=60785

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر