1

ازدواج به‌موقع مهمترین عامل در حفظ سلامت اخلاقی جامعه است

  • کد خبر : 61504
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۶

ازدواج کردن فرآیندی است که فرد با پذیرش آن و انتخاب شریک زندگیش با مسئولیت‌های مختلفی روبه‌رو می‌شود و هیجان‌های خاص خود را دارد.

یک استاد دانشگاه گفت: تشکیل خانواده علاوه بر اینکه موجب ارضاء نیازهای جسمی می‌شود، موجب آرامش روحی افراد نیز خواهد شد.

خبرگزاری فارس: ازدواج به‌موقع مهمترین عامل در حفظ سلامت اخلاقی جامعه است

آرزو ملول بعد از ظهر امروز در کارگاه آموزش مهارت‌های پیش از ازدواج که در سالن فجر اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: ازدواج امر مهمی است که در دین اسلام بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

ملول تشکیل خانواده و ازدواج به‌موقع را عامل مهمی برای حفظ سلامت اخلاقی جامعه عنوان کرد و تصریح کرد: ازدواج کردن فرآیندی است که فرد با پذیرش آن و انتخاب شریک زندگیش با مسئولیت‌های مختلفی روبه‌رو می‌شود و هیجان‌های خاص خود را دارد.

وی بیان داشت: تشکیل خانواده علاوه بر اینکه موجب ارضاء نیازهای جسمی می‌شود، موجب آرامش روحی افراد نیز خواهد شد و البته تحقق این موضوع در گرو انتخاب صحیح خواهد بود.

ملول بسیاری از سنت‌ها را ارزشمند دانست و شکستن برخی حریم‌ها را دلیلی برای ایجاد اختلاف بین زوجین و افزایش آمار طلاق اعلام کرد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: برخی از مشکلات امروز که گریبان‌گیر زوجین شده است، به‌دلیل بی‌توجهی به اصول لازم برای انتخاب درست است و همه تلاش متخصصان در این زمینه در راستای آگاهی‌دهی به جوانان پیش از ازدواج برای انتخابی آگاهانه است.

وی تلاش بهزیستی استان کرمانشاه برای ارائه آموزش مهارت‌های پیش از ازدواج به جوانان را بسیار موثر توصیف و این آموزش‌ها را عاملی برای کاهش طلاق عنوان کرد.

ملول تجمل‌گرایی، چشم و هم چشمی، تاثیر از فرهنگ غلط غربی، دخالت بی‌مورد برخی خانواده‌ها در زندگی مشترک فرزندانشان و بی‌کاری را از عوامل رخ دادن طلاق ذکر کرد و بیان داشت: کارشناسان و مشاورانی که وظیفه دارند به جوانان آموزش‌ مهارت‌های پیش از ازدواج را ارائه دهند، باید تمام تلاش خود را به‌کار گیرند با استفاده از علم روز و مطابق با واقعیت‌های فرهنگی منطقه، این کار را انجام دهند.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=61504

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر