3

امریکا، عربستان سعودی و اسرائیل به گروه‌های تروریستی کمک مالی و آموزشی ارائه می‌دهند.

  • کد خبر : 6292
  • ۲۹ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۵

امریکا،عربستان و اسرائیل حامیان تروریسم جعفر حسن تحلیل‌گر مسائل خاورمیانه به گفته یک کارشناس، امریکا، عربستان سعودی و اسرائیل به گروه‌های تروریستی در منطقه نمیه‌خودمختار کردستان عراق، کمک مالی و آموزشی ارائه می‌دهند. جعفر حسن، تحلیل‌گر مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با پرس تی‌وی اظهار داشت: “امریکا متحدان زیادی در منطقه خاورمیانه دارد. یکی از آن‌ها […]

امریکا،عربستان و اسرائیل حامیان تروریسم

جعفر حسن تحلیل‌گر مسائل خاورمیانه
به گفته یک کارشناس، امریکا، عربستان سعودی و اسرائیل به گروه‌های تروریستی در منطقه نمیه‌خودمختار کردستان عراق، کمک مالی و آموزشی ارائه می‌دهند.

جعفر حسن، تحلیل‌گر مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با پرس تی‌وی اظهار داشت: “امریکا متحدان زیادی در منطقه خاورمیانه دارد. یکی از آن‌ها عربستان سعودی است که پول زیادی در اختیار دارد و می‌تواند به تروریست‌ها کمک‌های مالی کند و آموزش عملیات تروریستی بدهد.”

وی افزود: “اسرائیل مدت زیادی است که مشغول این‌گونه اقدامات است. سال‌ها پیش نیز گزارش‌هایی درباره وجود پایگاه‌های موساد در کردستان عراق منتشر شده بود و من فکر می‌کنم هنوز این پایگاه‌ها دایر هستند. بعضی از شورشیان در اسرائیل آموزش دیده‌اند.”

حسن گفت: “اسرائیل، امریکا و عربستان سعودی علیه ایران با هم همدست شده‌اند و برای ایران نقشه کشیده‌اند.”

اوایل هفته جاری نیز نمایندگان پارلمان عراق، عربستان سعودی را به همکاری در فعالیت‌های تروریستی مرگبار در خاک کشورشان متهم کردند.

به گزارش روز یک‌شنبه (۲۶ تیر) خبرنگار پرس تی‌وی، نمایندگان پارلمان عراق می‌گویند، برخی گروه‌های تروریستی فعال در عراق، تحت کمک مالی و معنوی عربستان سعودی قرار دارند.

نمایندگان عراقی می‌گویند، برخی از عوامل بازداشت‌شده‎ای که در عملیات تروریستی شرکت داشته‌اند، مقامات سعودی را حامی خود عنوان کرده‌اند.

فرقه وهابی که فرقه‌ای متعصب محسوب می‌شود، مذهب رسمی در عربستان سعودی است. وهابیون سعودی که به آن‌ها سلفی نیز گفته می‌شود، تا کنون بارها به کمک برای گسترش و تامین بودجه فعالیت‌های تروریستی علیه شیعیان و همچنین پیروان دیگر مذاهب در نقاط مختلف جهان متهم شده‌اند.

مقامات عراقی تا کنون بارها از فتواهای برخی از مقامات مذهبی عربستان سعودی درباره کشتار مسلمانان شیعه انتقاد کرده‌اند.

رژیم سعودی، در طول جنگ‌ تحملی هشت ‌ساله عراق علیه ایران نیز از صدام حسین دیکتاتور پیشین عراق، حمایت کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=6292

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر