1

در این مکان ها حتماً گم خواهید شد!+تصاویر

  • کد خبر : 63095
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۰

هزارتو یا ماز از جمله سرگرمی هایی است که نیاز به ذهن فعال و البته هوش بالا دارد. مازهای ساده را درون روزنامه ها دیده اید اما مازهای زمینی بسیار جالب و پیچیده تر هستند.

 مازهای زمینی معمولا در فضاهای بزرگ ساخته می شوند و در ابتدا به شکل یک پارک با دیوارهایی از جنس شمشاد به نظر می رسد اما با ورود به آن همه چیز متفاوت می شود چرا که پیدا کردن راه خروج کار بسیار سختی خواهد بود. در این مطلب نگاهی داریم به تعدادی از متفاوت ترین مازهای دنیا:
طولانی ترین ماز دنیا
 
“لانگ لیت” نام هزاتویی در انگلستان است که به عنوان طولانی ترین هزارتوی دنیا نیز شناخته می شود. این ماز به وسیله طراحی به نام “گرگ برایت” در سال ۱۹۷۵ ساخته شده است و فضایی به مساحت ۰٫۶ هکتار را پوشش داده است. مسیرهایی که در این ماز قرار دارد جمعا ۲٫۷ کیلومتر میشوند. هدف از ورود به این هزارتو رسیدن به مرکز آن است جایی که یک ایستگاه برای استراحت و دیدن کل فضای ماز آماده شده است.
مزرعه هزارتو ها
 
در سال ۱۹۹۶ برای اولین بار درب پهناورترین هزارتوی دنیا در آن زمان به روی علاقه مندان باز شد. این ماز در شهر تورین فرانسه قرار دارد و مساحت آن نزدیک به ۴ هکتار است. تنها در روزها اولیه بازگشایی این هزار تو ۸۵ هزارنفر در آن گردش کردند و البته بسیاری از آن ها نتوانستند مسیر خود را پیدا کنند.نکته جالب اینجاست که این ماز به عنوان یک مزرعه نیز استفاده می شود. دیواره های ان هرساله با گل افتابگردان یا ذرت درست می شود که سال بعد آن ها را برداشت می کنند.
قدیمی ترین هزارتوی گل رز
 
قدیمی ترین و البته معروف ترین ماز استرالیا در شرق شبه جزیره مورینگتون قرار دارد. عمده شهرت این هزارتو به علت قدمت نزدیک به ۲۰۰ ساله آن است و همچنین در آن شما می توانید ۲۱۷ نوع رز مختلف را پیدا کنید که بر روی ۱۲۰۰ شاخه جداگانه رشد می کنند. این ماز قدیمی ترین هزارتوی گل رز در دنیا است.
هزارتوی افسانه ای
یکی از هزارتوهای کوچک اما بسیار مشکل را می توانید در ایتالیا پیدا کنید. این ماز گفته می شود تا اواخر قرن ۸ ساخته شده باشد و البته به عنوان یکی از سخت ترین مازهای دنیا نیز شناخته می شود. نام افسانه ای از این رو برای آن گذاشته شده است که گفته می شود در سال ۱۸۰۷ ناپلئون نیز نتوانسته است با تمام خدم و حشم خود به مقصد این ماز دست پیدا کند و در آن گم شده است.
هزاتوی همیشه سبز
 
یکی از جالب ترین هزارتوهای دنیا در سال ۲۰۰۱ در ایرلند افتتاح شد. این هزارتو به عنوان پهناورترین هزارتوی همیشه سبز دنیا شناخته می شود چرا که مساحت آن نزدیک به ۱٫۱ هکتار است. این ماز از ۶۰۰۰ درخت سرخدار درست شده است که همه آن ها به دست مردم ایرلند شمالی کاشته شده است. این ماز در تمامی طول سال باز است و مردم زیادی روزانه در آن گم می شوند.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=63095

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر