2

حذف‌ کشتی از المپیک با کدام انگیزه‌؟

  • کد خبر : 63332
  • ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۴

دلایل حذف کشتی از ورزش‌های المپیک ۲۰۲۰ اعلام شد و در حالی که عدم محبوبیت و دوپینگ از دلایل اصلی به مشار می‌روند به نظر می‌رسد نقش انگیزه‌های سیاسی نیز کم نبوده است.

به گزارش مشرق به نقل از آسوشیتدپرس، IOC در نشست دو روزه هیئت اجرایی تصمیم گرفت یکی از ۲۶ ورزش حاضر در المپیک تابستانی را حذف کند تا راه برای حضور یک ورزش جدید که متعاقبا اعلام خواهد شد، باز شود.

به گزارش فارس، این خبر در حالی منتشر شد که هیچ یک از اعضای کمیته بین‌المللی المپیک به دلیل عدم اعلام رسمی این خبر اظهار نظر نکرده‌اند.

در حالی که رشته ۵ گانه مدرن در خطر بیشتری برای حذف قرار داشت اما در میان ورزش‌های المپیکی باقی ماند و به نظر می‌رسد کشتی ورزش حذف شده از بازی‌ها باشد؛ این در حالی است که تکواندو نیز در خطر قرار دارد.

دوچرخه‌سواری با وجود رسوایی‌های فراوان اخیر در دوپینگ ورزشکاران در معرض خطر حذف شدن قرار ندارد.

آخرین ورزش‌هایی که از المپیک حذف شدند، بیسبال و سافت‌بال بودند که در سال ۲۰۰۵ با رأی اعضای IOC از بازی‌های المپیک حذف شدند تا جایی در بازی‌های المپیک پکن ۲۰۰۸ نداشته باشند. گلف و راگبی به بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ در ریودوژانیرو اضافه خواهند شد.

کمیسیون برنامه IOC با در نظر گرفتن چندین معیار این تصمیمات را گرفته است که پخش تلویزیونی، فروش بلیت، سیاست‌های ضددوپینگ، تعداد شرکت کنندگان و محبوبیت جهانی از این معیارها هستند.

هیچ‌گونه اظهار نظر رسمی در خصوص این تصمیم که توسط ۱۵ عضو هیئت اجرایی گرفته شده و به نظر می‌رسد معیارهای سیاسی، احساسی و عاطفی نیز در آن دخیل بوده، اعلام نشده است.

پیش از این پنج‌گانه مدرن که از المپیک ۱۹۱۲ استکهلم در میان ورزش‌های المپیک حضور داشته، بیش از همه در معرض خطر حذف شدن قرار داشت. یک بارون فرانسوی به نام پیر دی کوبرتین این ورزش را ابداع کرده است.

۵ گانه مدرن شامل شمشیربازی، سوارکاری، شنا، دو و تیراندازی می‌شود؛ ۵ مهارتی که یک افسر سواره‌نظام در قرن ۱۹ به آنها احتیاج داشت.

هیئت اجرایی این ورزش با لابی‌های فراوان موفق شدند این رشته ورزشی را در میان ورزش‌های حاضر در المپیک حفظ کنند و این تلاش‌ها سرانجام نتیجه داد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=63332

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر