1

موج اعتراض ها به قضاوت بازی های فوتبال

  • کد خبر : 64057
  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۳:۱۱

بسیاری از تیم ها در جریان بازی های حساس لیگ برتر نسبت به تصمیمات داوراعتراض می کنند.دامنه این اعتراض ها از سرمربیان به مدیر عامل و بازیکنان گسترش یافته است .

داوران درفوتبال یکی ازمسئولیت های دشوار را برعهده دارند که همواره با اعتراض های زیادی همراه هستند.اغلب تیم هایی که درمسابقات نتیجه را واگذارمی کنند نسبت به تصمیمات داور شکایت دارند.
شایدهمین شکایت ها واعتراض ها که اغلب درمصاحبه اعضای تیم ها نفوذ پیدا می کندباعث شد تا کمیته داوران بیانیه ای صادرکند.
ازجمله بخش های مهم این بیانیه اشاره به داوری به عنوان یکی ازارکان اصلی فوتبال می باشد .
البته منطقی است که اعتراض های مکرر به داوری به وضعیت فوتبال کشورلطمه می زند همان طورکه در این بیانیه آمده است شکستن حرمت و احترام داوری  نه تنها کمکی به بهبود و پیشرفت فوتبال نخواهدکرد بلکه این امر موجب یأس و نا امیدی علاقه مندان به داوری و در نتیجه ایجاد خلاء دراین رکن بازی فوتبال خواهد شد. البته اشتباهات داوری درهمه جای دنیا دیده می شود و امری طبیعی است البته اگر شعار اشتباهات افزایش پیدا کند باید نهادی نظارتی روی این قضیه توجه داشته باشد.
امابرخی ازتیم های لیگ برتری باخت های متوالی خود رابرعهده تیم داوری می اندازد رویدادی که به هیچ عنوان منطقی نیست چونه تیمی که تنها نتایج خودرا محدود به قضاوت داوری می کند هرگز گزینه خوبی برای دریافت جایگاه مطلوب در جدول نیست.
این که کانون داوران در بیانیه خود ازداوران برای افزایش تمرکز و هوشیاری خود و به حداقل رساندن اشتباهات درخواست کرده ،اتفاق مبارکی است چراکه خود نشان دهنده پذیرفتن اشتباهات مقطعی داوران است.این جا فقط مسئله رشد و پیشرفت فوتبال کشور مطرح است وچنین اعتراض هایی جز ضربه زدن به بدنه فوتبال وجامعه داوری نتیجه ای ندارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=64057

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر