2

«امسال غالبا محتوای فیلم‌ها تایید شده است»

  • کد خبر : 65205
  • ۰۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۷

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همیشه تاکیدم بر این بوده که انتخاب فیلم‌ها برای اکران به گونه‌ای باشد که کسی احساس نکند، حقی از او ضایع شده است.

سید محمد حسینی در پاسخ به اینکه آیا حضور نماینده‌ی حوزه ی هنری و مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ی انتخاب فیلم‌های نوروزی برای جلوگیری از تکرار حاشیه‌های نوروز سال گذشته بوده است؟ اظهار کرد: در این باره دوستان سینمایی خودشان تصمیم گرفتند و ما معمولا خیلی وارد جزئیات نمی‌شویم. یعنی هر زمان تفاهمی صورت نگیرد و احتیاج به کمک باشد در خدمتشان هستیم ولی خوشبختانه کارها پیش می‌رود و نکته خاصی منعکس نشده است.

وی ادامه داد: البته همیشه تاکیدم بر این بوده که انتخاب‌ها به گونه‌ای باشد که کسی احساس نکند حقی از او ضایع شده است ولی به هر حال نوروز فصل خوبی برای اکران است و کسانی که فیلم‌ها را انتخاب می‌کنند باید به گونه‌ای عمل کنند که این تصور ایجاد نشود که منافع خود یا دوستانشان را در نظر گرفته‌اند.

حسینی افزود: آن‌ها باید تمام آثار را ببینند و آن‌هایی که آماده است یا اثر کسانی که داوطلب و متقاضی است را بررسی کنند و سپس براساس معیارها و ضوابط، فیلم‌ها را انتخاب کنند.

او گفت: امیدوارم امسال این کار با کمترین واکنش منفی صورت بگیرد. البته همیشه ممکن است بعضی گله‌ها وجود داشته باشند و این هم طبیعی است که محدودیت وجود دارد چون حداکثر نمایش پنج فیلم در این ایام کشش دارد ولی باید سعی خودشان را بکنند که کمتر گلایه و شکایت وجود داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اینکه آیا به تازگی شکایتی از سوی حوزه هنری برای فیلم خاصی و تحریم آن مطرح شده است یا خیر، بیان کرد: این قضیه را دنبال نکرده‌ام ولی در مجموع امسال فیلم‌ها قابل قبول هستند. همه‌ی کسانی که در جشنواره فیلم فجر حضور داشتند از تشکل‌های دانشجویی تا روحانیونی که از قم اعزام شدند، غالبا محتوای فیلم‌ها را تایید کردند، در این میان ممکن است جایی ایرادات جزیی هم مطرح باشد ولی درکل، فیلم‌ها مورد پسند واقع شده‌اند.

وی افزود: حتی در جشنواره‌ی گفتمان انقلاب اسلامی حدود ۱۰ فیلم از فیلم‌های فجر تقدیر شدند و این روند نشان می‌دهد، فیلم‌هایی که هیات انتخاب برای جشنواره برگزیده بودند، فیلم‌های مناسب و خوبی بودند.

حسینی همچنین در پایان وضعیت صدور مجوز اکران برای فیلم «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» به کارگردانی روح‌الله حجازی را به معاونت سینمایی ارجاع داد.

ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=65205

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر