2

ثبت‌نام استعدادهای درخشان تا ۲۳ اسفندماه ادامه دارد

  • کد خبر : 65621
  • ۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۴

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از ثبت‌نام دانش‌آموزان برای شرکت در آزمون استعدادهای درخشان تا ۲۳ اسفندماه خبر داد.

احمد محمودزاده عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری آزمون استعدادهای درخشان در اردبیل اظهار داشت: ثبت‌نام برای حضور در این آزمون از پنجم اسفندماه آغاز شده و به مدت ۱۷ روز ادامه می‌یابد و تا ۲۳ اسفندماه، دانش‌آموزان در پایه ششم ابتدایی و سوم راهنمایی می‌توانند، برای دو مقطع متوسطه اول و دوم ثبت‌نام کنند.

وی، شرط ثبت‌نام در مدارس استعدادهای درخشان را برای پایه پنجم ابتدایی معدل ۱۹ و برای دانش‌آموزان سوم راهنمایی معدل ۱۶ اعلام کرد و ادامه داد: از کتب پایه ششم و سوم راهنمایی آزمون اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار می‌شود.

محمودزاده زمان دقیق آزمون را ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت‌ماه سال آینده اعلام و خاطرنشان کرد:‌ در این زمینه هماهنگی‌های لازم به عمل آمده تا به شکل مطلوب این آزمون با حضور دانش‌آموزان برتر استان برگزار شود.

این مسئول تصریح کرد:‌ ما در بحث مدارس خاص اعم از استعدادهای درخشان و نمونه دولتی بحث کمیت و کیفیت را در اولویت قرار دادیم، به طوری که پیش‌بینی می‌کنیم با حضور معلمان و دانش‌آموزان با استعداد به ارتقای شاخص‌های آموزشی و پرورشی را شاهد باشیم.

وی عنوان کرد: در سال‌های اخیر مدارس استعدادهای درخشان از شش مورد به بیش از ۱۶ مورد افزایش یافته، به طوری که این افزایش در شهرستان‌های پارس‌آباد، خلخال، گرمی، ناحیه یک و دو اردبیل در سال تحصیلی گذشته انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اضافه کرد: امسال نیز با افزوده شدن چهار مدرسه دیگر که مجوز آن در بخش استعدادهای درخشان اخذ شده، تعداد مدارس استعدادهای درخشان به ۲۰ مدرسه ارتقا می‌یابد که یک توازن منطقه‌ای را هم در مقطع راهنمایی و هم متوسطه شاهد هستیم.

محمودزاده در مورد ظرفیت مدارس خاص نمونه دولتی نیز بیان داشت:‌ تعداد این مدارس از ۱۸ مورد در حال حاضر به ۴۴ مدرسه نمونه دولتی راهنمایی و متوسطه ارتقا یافته که به نظر می‌رسد، همین فرآیند با قوت و قدرت ادامه پیدا کند.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۱۱ مدرسه در ناحیه یک، ۱۱ مدرسه در ناحیه دو اردبیل، یک مدرسه نمونه دولتی در بیله‌سوار، پنج مدرسه در پارس‌آباد، پنج مدرسه در خلخال، پنج مدرسه در مشگین‌شهر و چهار مدرسه نمونه دولتی در گرمی فعالیت می‌کنند.

محمودزاده همچنین به فعالیت پنج هنرستان نمونه دولتی نیز اشاره کرد و گفت: سعی شده است با توجه ویژه به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در این حوزه شاهد ارتقای شاخص‌ها در گرایش به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی باشیم.

وی اذعان داشت: با توزیع دفترچه‌های ثبت‌نام آزمون در مدارس خاص و مهلت تعیین شده امیدواریم واجدان شرایط در این آزمون شرکت کنند و ما اردیبهشت‌ماه سال آینده آزمون ورودی دبیرستان‌ها و هنرستان‌ها را به صورت مشترک برگزار کنیم.

این مسئول در پایان ابراز داشت: ۱۹ اردیبهشت‌ماه ساعت ۹ صبح آزمون ورودی دوره راهنمایی و ۲۰ اردیبهشت‌ماه ساعت ۹ صبح آزمون مقطع متوسطه برای مدارس استعدادهای درخشان برگزار می‌شود.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=65621

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر