3

آنالیز قیمت تمام شده برخی محصولات ایران خودرو اعلام شد

  • کد خبر : 66196
  • ۰۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۰

گروه صنعتی ایران خودرو آنالیز قیمت تمام شده محصولات تولیدی خود را اعلام کرد.

به گزارش افق مقایسه قیمت تمام شده و فروش محصولات ایران خودرو در سال ۹۱ نسبت به سال گذشته نشان می دهد، قیمت برخی مواد اولیه رشد ۱۰۰ درصدی را تجربه کرده است.

بر اساس این جدول، قیمت پژو ۴۰۵ اس ال ایکس درسال گذشته ۱۴ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان بوده که این رقم در سال ۹۱ بر اساس ارز مبادله ای ۲۴ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان و بر مبنای ارز آزاد ۳۳ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان است و قیمت تجاری این محصول (مبنای فروش) توسط ایران خودرو ۲۶ میلیون تومان  برآورد شده است.

همچنین قیمت سمند ال ایکس ای اف ۷ بنزینی در سال گذشته ۱۶ میلیون و ۲۰ هزارتومان بوده و براساس ارز مبادله ای در سال ۹۱، ۲۸ میلیون ۶۲۰ هزار تومان و براساس ارز آزاد ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. قیمت مبنای فروش ایران خودرو ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

قیمت تمام شده رانا بر اساس ارز مبادله ای ۲۸ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان و بر اساس ارز آزاد ۳۵ میلیون ۲۷۰ هزار تومان است و قیمت تجاری این محصول (قیمت مبنای فروش) توسط ایران خودرو ۳۲ و میلیون ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

در سال ۹۰ شرکت ایران خودرو از بابت فروش پژو ۴۰۵ اس ال ایکس و سمند ال ایکس با موتور ای اف ۷ بنزینی سود عملیاتی نداشته و سود شرکت غیرعملیاتی بوده است، همچنین قیمت محاسبه شده برای محصول رانا در سال ۹۰ بر اساس قیمت های مواد اولیه و نرخ ارز مورد استفاده در سال یادشده در پیش بینی تولید این محصول بوده است.

براساس این گزارش، به دنبال تشکیل کمیته بازنگری در قیمت محصولات ایران خودرو، نخستین نشست این کمیته برگزار شد که در نتیجه آن، ایران خودرو تصمیم به کاهش قیمت محصولات خود در صورت همکاری نهادهای اقتصادی و مالی کشور گرفت.

جدول آنالیز قیمت تمام شده سایر محصولات ایران خودرو درروزهای آتی متعاقبا به اطلاع مردم خواهد رسید.

 

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=66196

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر