1

سهم وسایل نقلیه عمومی و شخصی از معابر تهران باید معکوس شود

  • کد خبر : 66640
  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۱

دبیر UITP گفت : برای این که شهروندان وسیله نقلیه شخصی‌ را کنار بگذارند و سوار وسایل نقلیه عمومی شوند باید سیاست‌های تشویقی را در حمل و نقل عمومی در نظر گرفته و سپس تردد خودروهای شخصی را محدود کرد و اگر از همان قدم اول بخواهیم برخورد کنیم با مشکل مواجه می شویم.

به گزارش افق آلن فلاش (Alain Flaush) دبیر انجمن بین‌المللی حمل و نقل عمومی (UITP) که اخیراً از تهران دیدن کرده ، افزود: هر قدر راه و جاده جدید در شهر به وجود آید، بلافاصله توسط خودروها پُر می‌شود و دو باره همان مشکل به وجود می‌آید و راه حل موثر و پایدار مشکل ترافیک، توسعه حمل و نقل عمومی است.

وی با تأکید بر این که حمل و نقل، مسأله اساسی شهرها نیست بلکه شهرها در قدم نخست باید مکان خوبی برای زندگی انسان‌ها باشند، اظهار کرد: ابتدا باید شهر را خوب طراحی کنیم و آن را با ایده‌های مثبت بسازیم و سپس به مسائلی همچون حمل و نقل بپردازیم و اگر بخواهیم وارونه عمل کنیم نتیجه آن چیزی غیر از انتظار ما خواهد بود.

فلاش توسعه سیستم حمل و نقل درون شهری در تهران را اقدامی قهرمانانه و قابل ستایش دانست و تصریح کرد: تغییر سیاست‌های ترافیکی در شهرهای بزرگ کار آسانی نیست و اجرای همین سیاست‌ها باعث بهبود ترافیک در پایتخت ایران شده چنان‌چه در حال حاضر ترافیک شهرهایی مانند مسکو و استانبول از تهران سنگین‌تر است.

وی با اعلام این که در همه جای دنیا استفاده از وسایل نقلیه عمومی راحت‌تر و به صرفه‌‌تر از وسیله نقلیه شخصی است، اضافه کرد: این مهم با تجهیز سیستم‌های حمل و نقل عمومی و دسترسی به آن‌ و نیز محدودسازی مسیر تردد خودروهای شخصی شدنی است.

دبیر انجمن بین‌المللی حمل و نقل عمومی (UITP )در پایان با ذکر این که نکته که هر جای تهران را که نگاه می‌کنید خودرو می‌بینید، خاطرنشان کرد: این امر به خاطر آن است که امکان تردد برای خودروها مهیاست در صورتی که سهم بالای وسایل نقلیه شخصی در مقابل سهم پایین وسایل نقلیه عمومی باید معکوس شده و سهم بیشتر به حمل و نقل عمومی داده شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=66640

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر