1

مراکز تروما باید در کشور راه اندازی شوند

  • کد خبر : 66680
  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۹

پدر جراحی عروق ایران گفت: باید بر اساس تجربه بهداری جنگ در دوران دفاع مقدس مراکز تروما برای ارائه خدمات حیاتی به مصدومان در حوادثددر کشور ایجاد شود.

به گزارش افق محمدرضا کلانتر معتمد در حاشیه سی و هفتمنی کنگره میان دوره ای جامعه جراحان ایران در بیمارستان صحرایی امام حسین (ع) دارخوین اهواز با اشاره به اینکه بر اساس تجربه بهداری جنگ در دوران دفاع مقدس مراکز تروما برای ارائه خدمات حیاتی به مصدومان در حوادث در کشور باید ایجاد شود، اظهار داشت: با ایجاد تروما سیستم در مملکتمان می توان سطوح خدمات یک، دو و سه درمانی را با بهترین روش به بیماران ارائه کرد.
وی افزود: الحمدلله تجارب بسیار خوبی در زمینه تروما در دوران دفاع مقدس کسب شده است و می توان این تجارب را برای بیماران در زمان صلح به کار گرفت ولی نیاز است تا مراکز تروما در کشورمان ایجاد و افزایش یابد.
کلانتر معتمد با بیان اینکه به هر حال علم تروما مشخص می کند که چه اقدامات درمانی در زمان حادثه برای بیمار و همچنین روند انتقال آن انجام داد تا بتوان جان بیمار یا مصدوم را نجات داد.
پدرجراحی عروق ایران خاطر نشان کرد: در حال حاضر به دلیل کمبود مراکز تروما در کشور آنطور که باید شاید نمی توان از علم و تجارب متخصصان ترومای کشورمان که در دوران دفاع مقدس دستاوردهای بزرگی را ایفا کردند استفاده کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=66680

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر